Vlhkost se dostává i do světlometů, některé metody na její odstranění je ale lepší nezkoušet

Auto 3635259 1280

Nejenom v interiéru, ale i ve světlech se může postupem času objevovat nadměrná vlhkost. Stačí se podívat do světlometu a můžeme zde v některých případech vidět dokonce i kapičky vody. V tu chvíli začneme přemýšlet jak nad tím, kde se tam vzaly, tak nad tím, zda nemohou něco nežádoucího způsobit, pokud jde o elektroinstalaci.

Vlhkost se do světla dostane

I když si mnoho řidičů myslí, že světlomet je konstruován tak, že se do něho vlhkost nemůže dostat, není tomu tak. Hlavně u starších vozidel je běžné, že si ještě žárovku vyměníme sami. A v tu chvíli otevíráme prostor, který nemusí být úplně těsný, kudy se vlhkost do světla prostě dostane. Navíc zde neustále kolísá teplota, vnitřek se ohřívá a ochlazuje, což může vést také k mnoha různým jevům.

Mohlo by vás zajímat:  Ne všechny radary fotí a posílají pokuty. Ale paradoxně tyhle štvou řidiče mnohem víc
Zdroj obrázku: Pixabay

Jak vlhkost odstranit? Vyvětrejte světlo

Jako první a nejjednodušší se jeví vyvětrání. Zní to možná jako úplně jednoduchá rada, ale říká se, že to co je jednoduché, je také funkční. Pro tyto účely není třeba světlomet nutně demontovat, jelikož postačí otevřít zadní kryt, skrz který běžně měníte žárovku. Takto ho nechte otevřený. Ideálně v teplejším a sušším počasí, na slunci, několik hodin, při otevřené kapotě. Vlhkost se tak snadno vyvětrá a vnitřek světlometu bude opět bez ní, což znamená i lepší vlastnosti při svícení a pochopitelně i delší životnost.

Mohlo by vás zajímat:  Funkce dříve neznámé, které řidičům usnadní jízdu, i život

Věnujte se ventilačním otvorům

Také je na místě věnovat ventilačním otvorům, které mohou být součástí světel. To, že je ve světlech vlhkost může značit i to, že je tento otvor ucpaný. Je proto na místě ho zprůchodnit, třeba pomocí stlačeného vzduchu. To by mělo pomoci hlavně v prevenci, kdy se světla dále již mlžit nemusí.

Zdroj obrázku: Pixabay

Někteří radí také vytvořit nové ventilační otvory, což je však postup, který příliš nedoporučujeme ani my, ani výrobci. Pochopitelně je to z důvodu, že by to znamenalo vyvrtání několika nových děr, což by v případě nezkušených amatérů mohlo být dokonce i kontraproduktivní.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora