Volkswagen Beetle a Beetle Cabriolet Exclusive

Přestože se Volkswagen Typ 1, u nás známější pod názvem Brouk, vyráběl nepřetržitě dlouhých 65 let, během kterých vzniklo těžko uvěřitelných 21,5 milionů exemplářů, čímž se stál nejprodávanějším vozem historie a automobilovou legendou, následující generace si vybudovala spíše pověst roztomilé kabelky.

To aktuální generace dokázala dospět, zbavit se své nepříliš lichotivé pověsti a vedle stále nesmírně poutavého designu dokáže nabídnout i něco navíc. V tomto případě se nejedná o nic jiného, než o speciální verzi s označením Exclusive, která je určená jak pro Brouka s pevnou střechou, tak i pro variantu se stahovací plátěnou střechou.

Mohlo by vás zajímat:  Ženevský autosalon bude nadupaný. Očekává se premiéra mnoha zajímavých vozů

Alfou a omegou verze doplňující stupně výbavy Design a Sport jsou především originální černá kola Twister z lehkých slitin o velikosti 18 palců. Za příplatek je ovšem možno pořídit kola s o palec větším rozměrem. Obě varianty bez příplatku doplňuje monitorování tlaku v pneumatikách. Mnohem více změn nás však čeká v interiéru. Ten je možno nakonfigurovat hned ve třech barevných variantách čalounění -béžové Pepper Beige, hnědé Amber Brown nebo černé. Chybět nemůže ani diamantové prošívání sportovních sedadel, ozdobné lišty na prazích, tříramenný volant, kůží potažená loketní opěrka a hlavice řadící páky nebo tmavá palubní deska.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia Combi III opět vyfocena v Chile

Výsledkem je pak opravdu exkluzivní vzhled s nádechem luxusu, který podtrhují přeplňované zážehové pohonné jednotky o výkonu až 118 kW (158 koní). Základ u našich západních sousedů, který je poháněn čtyřválcem 1,2 TSI o výkonu 77 kW (103 koní), vyjde na v přepočtu 560 tisíc korun. Výše zmíněný vrchol v podobě 1,4 TSI pak vyjde na 760 tisíc.