Volkswagen představuje sportovní provedení miniaturního Up!u

O sportovní specifikaci malého Volkswagenu up! se v kuloárech hovoří už dobré čtyři roky. Před takovou dobou totiž německý výrobce představil koncept up! GT s přeplňovaným litrovým tříválcem pod kapotou. Nikdo nepochyboval, že se takto koncipovaný model dostane do výroby, přičemž postupně padala v médiích jasná data o premiéře – 2012, 2013, 2014 a už i letošek se ve spojení se sériovým sportovním up!em objevil. V Evropě je stále ticho po pěšině, pro „nabroušený“ městský Volkswagen tak musíte až do Brazílie.

Mohlo by vás zajímat:  Tata Nano dostane silnější motor

V zemi dobrého fotbalu a samby totiž Volkswagen nedávno pustil do prodeje up! s přeplňovaným litrovým tříválcem TSI o výkonu 101 koní (105 koní při použití ethanolu) s točivým momentem 165 Nm při 1500 ot./min. Na 100 km/h zrychluje prcek za 10,9 sekundy a pružné zrychlení z 80 km/h na 120 km/h zvládne za 13,9 sekundy. Spotřeba se v městském provozu pohybuje na úrovni 7,2 l/100 km, mimo město klesne na 6,1 l/100 km. 

Městský Volkswagen je s přeplňovaným tříválcem k dispozici ve verzích Move up! (43 490 reálů – cca 327 000 korun), High up! (47 030 reálů – cca 354 000 korun), Cross up! (48 040 reálů – cca 362 000 korun) a nejnověji Speed up!. A právě poslední jmenovaná verze se základní cenou 49 990 reálů (cca 376 000 korun) má plnit roli nejsportovnějšího up!u v nabídce nejen motoricky, ale i vizuálně. Proto nechybí výrazněji tvarované nárazníky, nástavce prahů, černou lesklou barvou lakovaná střecha, víko kufru a lišta v předním nárazníku, litá kola a modrá grafika ve spodní části dveří. Uvnitř jsou to potom černé lesklé dekory, nápis Speed, kožený volant a umělou kůží čalouněná sedadla s bílým prošíváním, co odhalují náturu modelu. Technika se na rozdíl od vzhledu karosérie i kabiny změnila jen málo, mírně upravené nastavení podvozku doplňuje kontrola trakce.

Mohlo by vás zajímat:  Verze Plug-in-Hybrid završuje modelovou řadu Q8: Audi Q8 TFSI e quattro

Zdroj: Volkswagen, car.blog.br