Volvo představilo potencionálního konkurenta BMW M3

Když Volvo v loňském roce odhalilo koncept rychlé S60 Polestar, jen málo lidí věřilo v sériovou výrobu výkonného sedanu. Jenomže rok se s rokem sešel a my můžeme obdivovat S60 Polestar v konečné podobě

Ta se od konceptu neliší vzhledem, ale použitou technikou. Koncept totiž z přeplňovaného šestiválce T6 nabídl výkon 509 koní, zatímco sériová podoba jich nabídne pouze 349. I tak jde ale o nejvýkonnější, sériově vyráběnou S60 v historii automobilky. Točivý moment má přesáhnout hranici 500 Nm a to mezi 2800 – 4750 ot./min. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda chystá další Rapidy. První na řadě je hatchback!

Šestiválec spolupracuje se šestistupňovým automatem, který dostal kontrolu trakce, a pohonem všech kol se spojku Haldex. Sprint z 0 na 100 km/h zvládne upravená S60 za 4,9 vteřiny, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Na 1684 kg těžký sedan celkem dobré hodnoty, nemyslíte?

Výkon však Polestar nedostal z motoru jen tak mávnutím kouzelného proutku. Inženýři si pohráli s řídící elektronikou, přidali větší intercooler a také nové turbo Borg Warner. Lepší zvuk má na svědomí nerezový výfukový systém s dvojicí koncovek výfuku, kdy každá má průměr 3,5 palce. 

Mohlo by vás zajímat:  Peugeot 308 nabídne hned dvě sportovní varianty

Největší vzhledovou změnou jsou devatenáctipalcová kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport. Za nimi se skrývají odvětrávané kotoučové brzdy Brembo o rozměrech 336×29 mm vpředu a 302×22 mm vzadu. 

Kromě kol design změnil také celkový bodykit. Ten se skládá z přední splitteru, zadního spoileru a difuzoru. Uvnitř má Polestar novou hlavici řadící páky nebo znáčky na volantu. Prodej modelu začne na konci června. První kousky budou exkluzivně vyhrazeny Austrálii. O osudu ostatních zemí světa se rozhodne až podle reakcí zákazníků v Austrálii.  

Mohlo by vás zajímat:  Zcela nový model Honda HR-V se letos připojí k elektrifikované řadě

Zdroj: Volvo