Manuální převodovka má samozřejmě také své výhody, ale realitou je, že automat s sebou nese mnohem pohodlnější a jednodušší jízdu. Zastánci manuálu jsou však stále věrni svým tradicím a ani netuší, kolik výhod by jim auto s automatem přineslo. Tohle jsou totiž věci, které lze s moderní automatickou převodovkou dělat naprosto běžně. A které se hodí v jakémkoliv provozu.
Funkce „auto hold“
V koloně je jízda s manuálem peklo. Nejenom že se musí neustále řadit, ale také je třeba buď stát na brzdě, nebo zatahovat „ručku“. Jízda v koloně se tak po pár kilometrech stane nesnesitelnou. To v automatu je to něco jiného. Stačí jenom šlapat na plyn a brzdu. A když se stojí, pomůže tlačítko „auto hold“. Po jeho aktivaci zůstane auto stát, i když není aktivní ruční brzda ani se nestojí na brzdě klasické.
Manuální řazení
Že se dá u automatu řadit? Samozřejmě. Třeba i prudším sešlápnutím plynu lze rychle podřadit. Kdo chce mít ale jednotlivé stupně plně ve svých rukách, může často použít pádla pod volantem nebo speciální režim na řadicí páce. To vše bez nutnosti používat spojku, rychle, přesně, dle potřeby řidiče. Při jízdě na hraně je to podstatně efektivnější než řazení v klasickém manuálu.
Plachtění
Vzhledem k cenám paliv hledá mnoho řidičů způsoby, jak šetřit palivo. U vozů s automatem je to opět o něco jednodušší. V případě manuálu je nejekonomičtější ponechat zařazenou rychlost, což má ale za následek brzdění motorem. Některé vozy s automatem nabídnou lepší alternativu. Takzvaný režim plachtění, při kterém jede auto doslova jako na neutrál, motor nebrzdí a přitom si vůz nebere ani kapku paliva. Pro ekonomickou jízdu ideální možnost.
Automatické zabrzdění
Řidiči aut s manuálem musí po dojetí aktivovat ruční brzdu manuálně. U automatu toto mnohdy není nutné. Řada aut umí po dojetí, zařazení „P“ a zhasnutí motoru aktivovat parkovací brzdu automaticky. Jde o další způsob, jak řidičům ulehčit.
Zdroj: https://www.budgetdirect.com.au/car-insurance/guides/car-buying/manual-vs-automatic-car-transmission-pros-cons.html