Ferrari Monza PS1 a PS2 je pastva pro motoristickou duši

Ferrari 1209231 960 720[1]

Ferrari připravuje výrobu limitované edice dvou vozů, které budou určené pro nejnáročnější klienty. Jen 499 kusů, každý v ceně přes 40 miliónu korun.

Monza SP1 a SP2

Jednomístné a dvoumístné. Toť jediný, resp. ten nejzásadnější rozdíl u těchto dvou překrásných vozů, které vzdávají hold svým předchůdcům z dob poloviny minulého století. Ovšem napěchované těmi nejvyspělejšími technologiemi. Oba vozy podvozkově vycházejí z Ferrari 812 Superfast, vpřed je žene dvanáctiválec o objemu 6,5 l namontovaný uprostřed a vydávající rozkazy zadním kolům. Speedstry nejsou zbytečně okázalé, designéři stavili spíš na jednoduchou eleganci a vyniknout nechali právě to, co dělá vozy Ferrari originálními. Vypuštěním těchto limitovaných edicí tak maranellská automobilka začíná naplňovat své obchodní plány, a to zdvojnásobit v nadcházejícím obdobím své zisky právě díky většímu počtu sběratelských edicí.

Mohlo by vás zajímat:  Koncept Mitsubishi Engelberg Tourer – spojení SUV a elektřiny

Střelci pro vášnivé sběratele

Ač oba vozy disponují přímo ohromujícím výkonem 603 kW (809 koní), jejich maximální rychlost je „pouhých“ 300 km/h. Odpověď na tento křiklavý nepoměr je zřejmá – jedná se o barchetty, tedy vozy bez čelního skla. A tady je asi pro člověka těžko představitelná i ta třístovka na tachometru… Samozřejmě, dokonalá technologie se stará o to, aby byl vzduch odváděn pod kapotu a následně kolmo vzhůru, což cestujícím zaručí velmi slušný komfort jízdy. Nicméně, vítr v kombinaci s obrovskou rychlostí dokáže být neodbytný. Ovšem vše, co těmto Italům nebylo dopřáno v maximální rychlosti, je kompenzováno ve výkonu. Ultralehká karoserie z uhlíkového kompozitu umožňuje vozům zrychlit z 0 na 100 za 2,9 sekundy. Dvojnásobek dosáhne za dalších 5 sekund. Dveře speedstrů se otevírají nahoru a vnitřek je minimalistický. A i když tyto sběratelské kousky nejsou určeny na delší cestování, třeba někdo tomuto pokušení podlehne. Maranellská automobilka potvrdila, že oba tyto speciály mohou vyrazit na silnice zcela legálně.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora