Obezřetnost a potřeba zapojit svou vlastní hlavu. To je něco, co v automobilovém světě platí stále více. A že je stále mnoho lidí, kteří se nechají něčím napálit, to jasně dokládají i různé online diskuze založené za jediným účelem – rada a pomoc. Na co mnozí nejčastěji naletí?
Aditivovaná paliva
Aditivovaná paliva najdeme na mnoha čerpacích stanicích, stejně jako máme možnost koupit i samotná aditiva, která se následně do nádrže přidávají. Jejich výrobci a prodejci stále mluví o tom, jak zajistí čistotu motoru, lepší chod, vyšší výkon a nižší spotřebu. Je pravdou, že mírný účinek patrně nabídnou, ale přesvědčení o tom, že motor bude po použití aditivovaného paliva jako vyměněný, je mylné.
Záruky
Mnoho prodejců dává na vozy různé druhy záruk. Ty ale mohou být omezeny buď časem, nebo také kilometrovým nájezdem. A pokud s tímto už tak nějak počítáme, může nás překvapit to, že podmínkou uplatnění záruky je konkrétní pravidelná péče o automobil. V mnoha případech třeba roční servisní prohlídky. Pokud na ně nejezdíme, můžeme ztratit záruku.
Pojistky
Dnes už není problém pojistit si auto snad na cokoliv. A pokud nastane škodná událost, jdeme plní nadějí na pojišťovnu a čekáme, že nám vyplatí peníze. Opak bývá pravdou. Podmínky jednotlivých pojistek jsou často tak obsáhlé, že je nikdo nečte. A v pravý čas pojišťovna pouze upozorní na některou z pasáží, na zajímavou kličku, proč k pojistnému plnění nemůže nastat.
Spotřeba
Papírová spotřeba automobilu je něco, co už nalákalo mnoho lidí. Extrémně nízká hodnota však může být od reality na hony vzdálena. I když aktuálně se spotřeba měří podle metodiky WLTP, která má být blíže reálnému provozu, stále jde o navození takových podmínek, které lze nazvat jako ideální. A málokterý řidič je při běžné jízdě dokáže napodobit. A tak reálná spotřeba může být i o litry vyšší.
Zdroj: https://www.machinedesign.com/markets/automotive/article/21832245/7-carmaintenance-myths