Toyota detailněji představila modernizovaný Yaris

Po uvolnění první fotografie evropské modernizace Toyoty Yaris, která byla doplněna o pár informací, přichází japonská automobilka s detailnějším představením. Ne že by snad Yaris něčím překvapil, přesto se určitě vyplatí na auto podívat blíže.

Jak už víte z dřívějšího představení, facelift se nese především ve stylu menšího Ayga. Přední část evokuje Aygo a jeho charakteristické X především díky nárazníku s opravdu rozměrným nasávacím otvorem. Nová jsou rovněž hlavní světla s LED diodami pro denní svícení. I v zadní části najdeme LED diody, tentokrát však již v celých světlometech. Dále se měnil zadní nárazník, oblast kolem SPZ a do nabídky litých kol přibyla čtveřice nováčků s rozměry 15 nebo 16 palců.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota připravuje nové pohonné ústrojí pro GT86

Interiér se dočkal lepších materiálů a zvýšením středové konzole o 23 mm, které jde ruku v ruce se zmenšením řadící páky o 30 mm, také lepší ergonomie. Do výbavy se dostal vylepšený multimediální systém Toyota Touch 2 se sedmipalcovou obrazovkou. Zcela změněna byla nabídka čalounění.

Pod novou karosérií se ukrývá podvozek s komfortněji naladěným odpružením a novými tlumiči vpředu i vzadu. Díky zadní torzní příčce a předním tužším stabilizátorům má Yaris kromě většího komfortu zároveň nabídnout také lepší přilnavost a větší potěšení z jízdy. Lepší zvuková izolace zlepšila akustický komfort v kabině, upraveno bylo rovněž řízení s elektronickým posilovačem.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet uvádí nový Spark na domácí trh

Pod kapotou najdeme tutéž skladbu motorů, jako před modernizací. Pokud byste však čekali, že budou převzaty beze změny, pak se pletete. Základní litrový tříválec je z nové řady motorů Toyota s lepší tepelnou účinností a tím pádem i lepší úsporností. Výsledkem je 69 koní a 95 Nm při 99 g CO2/km (95 g/km se systémem stop/start). Druhý benzínový motor, čtyřválcová 1.33, má výkon 99 koní a točivý moment 125 Nm a spolu s dieselovým čtyřválcem 1.4 D-4D o výkonu 90 koní s točivým momentem 205 Nm mají především tišší chod. Hybridní verze, kombinující čtyřválcovou 1.5 a elektromotor, má výkon 105 koní a díky úpravám spotřebuje jen 3,3 l/100 km. Plní také emisní normu Euro 6. 

Mohlo by vás zajímat:  Jací jsou finalisté dvou prestižních anket?

Zdroj: Toyota