Cesta do autobazaru je pro mnohé spojena s jasnou představou toho, s jakým vozem budou odjíždět. Základní požadavky jsou vcelku jasné a patří mezi ně stáří auta, počet najetých kilometrů, ale také jeho technický stav, výbava, historie a cena. Je ale ještě jedna věc, na kterou při výběru ojetiny často hledíme. Mnohdy zcela zbytečně a kvůli tomu si necháváme ujít velmi zajímavé vozy.
Věnovat pozornost laku?
Prohlédnout si lak kupovaného ojetého vozu je určitě správné. Zajímat by nás mělo hned několik klíčových věcí. Primárně je to koroze, zda se někde již neobjevuje, a pokud ano, tak v jaké míře. Dále je vhodné prověřit také tloušťku laku, díky čemuž lze poznat, zda bylo auto přelakováno, což může ukazovat na možnou nehodu v minulosti. Zajímat bychom se měli také o výrazná poškození, jelikož právě na těchto místech je pravděpodobný budoucí výskyt rzi.
Jsou i zbytečnosti, na které hledíme
Je však mnoho lidí, kteří lak kupovaného vozu zkoumají až příliš detailně. A mají jasné požadavky, které se nejenom jeví jako nereálné, ale často zcela zbytečné. Mnoho lidí si neuvědomuje, že vzhledem ke stáří auta lak nikdy nebude vypadat jako nový. A ani nemůže. Z běžného provozu získá celou řadu šrámů od létajících kamínků a dalších nečistot. Stejně tak se nasbírají i škrábance například z parkovišť nebo kvůli nepříliš ohleduplnému pohybu kolem auta.
Řada lidí tak kupovaný vůz odmítne jen kvůli pár povrchovým škrábancům na laku, které vozidlu nijak nemohou ublížit. Ani pokud jde o vznik koroze, ani pokud jde o jeho celkové použití. Lpět proto na dokonalém stavu laku je tou největší hloupostí, která při koupi vozu může být. Když už na nějaké drobné defekty narazíte, berte je jako výzvu ke snížení ceny a diskuzi o slevě. Jinak na samotnou kvalitu vozu nemají žádný vypovídající vliv. Jsou mnohem důležitější věci než to, jak auto vypadá.
Zdroj: https://gomechanic.in/blog/types-of-car-scratches/