Mezi elektromobilisty se objevuje nový nešvar. Z tolerantního a ochotného chování se stává drsný boj o každý kabel

Little Girl With Backpack Helping Her Mother Charge Ev Car Battery

Když elektromobilita začínala, bylo vozů s čistě elektrickým pohonem opravdu poskrovnu. Není se čemu divit. Byly poměrně drahé a jejich dojezd nebyl nijak velký. Dalo by se říct, že je kupovali hlavně fanoušci. A ti k sobě také byli přátelští a ohleduplní. Nyní už se elektrická auta stávají běžnější věcí. A podle toho to také může vypadat na nabíječkách. A současné ceny elektrické energie k tomu jenom přispívají.

Záměrné blokování nabíječek

Mnozí využívají nabíječky doslova jako parkovací místa. Připojí kabel a ke svému vozu se vrátí až za několik hodin. Nabíjecí místa tak využívají spíše jako parkoviště než prostor, kde mohou doplnit potřebnou energii. I proto provozovatelé nabíječek začali účtovat nejenom za odebranou energii, ale také za blokování nabíječek.

Mohlo by vás zajímat:  Omezení rychlosti aut na 130 km/h by nepřineslo větší bezpečnost na silnicích

Podobné je to v nákupních centrech. Na parkovištích, ale například i v podzemních garážích. Sem mnozí jezdí dobíjet zdarma, k čemuž je vedou především stoupající ceny elektřiny a drahé domácí nabíjení. Mnozí tak na nabíječkách doslova parkují, a i několik hodin je blokují ostatním. Ti tak mnohdy mají smůlu a musí hledat jiná místa.

Zdroj obrázku: Freepik

Vypojování kabelů

Někteří elektromobilisté jdou ještě dále. Když vidí připojené auto, které se nabíjí, neváhají zastavit hned vedle a doslova mu ukrást kabel. Ten sice bývá ve většině případů uzamčený, ale stačí najít na stojanu tlačítko k jeho vypnutí. V tu chvíli se bezpečnostní systémy vyřadí a kabel je použitelný. Jde o poměrně neslušné chování, které může mnohdy vygradovat minimálně drsnou hádkou. V mnoha případech to ale první řidič ani nemusí zjistit, pokud ten druhý po dobití svého vozu vrátí kabel zpět a odjede. Mnozí tak dávají vinu chybě dobíjecí stanice, ale realita je trochu jiná.

Mohlo by vás zajímat:  Brzdy mohou vydržet více, než tušíme. Roli hraje jak styl jízdy, tak konkrétní typ auta

Blokování míst

Mnoho dobíjecích stanic funguje na principu určitého sdílení dostupného proudu. Kdo proto hledá možnost rychlého nabití u prázdné stanice, záměrně k ní zajede tak, aby zablokoval volná místa u ní. Jiný řidič tak nemá možnost dobíjení a celý rezervovaný příkon může jít jenom do vozu toho, kdo přijel první. Ani toto chování není nijak slušné.

Zdroj: https://www.virta.global/hubfs/Downloadables/Guide_for_public_charging.pdf