Málokteré roční období je tak problémové z pohledu péče o pneumatiky. Mnoho řidičů si to neuvědomuje, ale je to právě podzim, kdy obutí automobilu trpí nejvíce. V tom smyslu, že se pneumatiky nadměrně opotřebovávají a to může vést k nutnosti nákupu nové sady dříve, než bylo původně v plánu. Na co přesně si dát pozor a čemu se vyhýbat?
Snížení tlaku v pneumatikách
Mnoho řidičů nijak neřeší tlak ve svých pneumatikách. A to může být problém, jelikož je rozdíl, když jsou teploty tropické, nad třicítkou v létě, a teploty pod bodem mrazu, během podzimu. V tu chvíli může tlak v pneumatikách pochopitelně klesnout. Kdo má na svém voze TMPS ventilky, jistě se už setkal s tím, že mu systém pokles tlaku nahlásil. Ne všichni ale tímto prvkem disponují. Výsledkem je jízda na podhuštěných pneumatikách, které nejenomže nemají potřebnou přilnavost, ale také se mohou výrazněji sjíždět.
Sjíždění pneumatik
Problémem podzimního období je také to, že celkem značně kolísají teploty. Ráno mohou být teploty i lehce pod bodem mrazu. V tu chvíli už jsou doporučovány zimní pneu. Mnoho řidičů je logicky na svém voze má. A jezdí s nimi po celý den, včetně odpoledne, kdy teploty atakují klidně i 15 stupňů Celsia. Na slunci potom ještě více. V tu chvíli je to pro zimní pneumatiky problém, jelikož jsou určené pro jiné teploty. A pochopitelně se mohou nadměrně sjíždět, což znamená výrazné zkracování jejich životnosti.
Ztráta vlastností
Podzimní období může být rizikem i v případě, že řidič jezdí na letní sadě. Ta je sice vhodná pro odpolední jízdy, kdy jsou teploty vyšší, ale ráno, večer nebo v noci je zcela k ničemu. To může letní pneumatika ztrácet své vlastnosti, což se následně negativně podepisuje na přilnavosti, ale i například na délce brzdné dráhy. V mnoha případech tak může být právě letní pneu důvodem nehody. A její následky mohou být drahé.
Zdroj: https://quicklanepa.com/article/tire-tips-making-the-wise-choice-for-autumn-driving