Abarth 695 Competizione představen ne Frankfurtu

 

Filozofie značky Abarth je více než jednoduchá: „Vezmeme nějaký Fiat, nejlépe ten nejmenší, vyhodíme, co se dá, přidáme pořádná kola, motor s přeplňováním, nalepíme loga s vyobrazeným štírem a celé to hodíme do nejšílenějšího laku“. Tato filozofie je pro Abarth více než typická po celou dobu existence, i když postupem času nové vozy ve srovnání s dřívějšími ztrácejí na své šílenosti. Tak jako tak jsou ostré italské hatchbacky stále vyhledávanějšími povozy, čemuž hraje do karet i nově otevřené české zastoupení značky, čímž odpadají nekonečné patálie s individuálním dovozem.           

Na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu se Abarth vytasil opět s další alternativou oblíbeného Fiatu 500. A proč by také ne? Znáte snad něco stylovějšího, co by si více zasloužilo vozit onen mystický znak na kapotě?           

Na první pohled samozřejmě zaujme výrazný body kit, zahalený do speciálního laku Grigio Competizione Opaco, doplněného o šachovnici na střeše. Performance úpravy dále zahrnují sportovní odpružení, speciální 17“ litá kola a ostré kotoučové brzdy Brembo.

Uvnitř se můžou zákazníci těšit na špičková závodní sedadla Sabelt, obložení palubní desky z uhlíkových vláken a jedinečnou plaketu s pořadovým číslem každého vozu. Skutečnost, že se nejedná o zcela běžný vůz, dokládá i absence zadní lavice, kterou nahradila rozpěrná konstrukce.             

Sílu Abarthu 695 Competizione dodává přeplňovaný benzínový agregát o obsahu 1,4 litru a maximálním výkonu 132 kW. Točivý moment 270 Nm spolehlivě zarazí do sedačky při každém přeřazení pětistupňové sekvenční převodovky, díky které dosáhne vozidlo 100 kilometrové rychlosti za méně než 7 vteřin a bude moci dále zrychlovat až na konečnou hodnotu 225 km/h. Abarth se zaměřil i na hledisko ekologické přívětivosti. Papírová spotřeba 6,5 l/100 km a produkce 151 gramů CO2 sice zní slibně, uvažte ale sami, kdo by v Abarthu 695 Competizione jezdil na spotřebu?

Mohlo by vás zajímat:  Možná podoba Abarthu Roadster

Komentáře