Alfa Romeo 4C Spider bude mít v Ženevě evropskou premiéru

Před více než měsícem přijela Alfa 4C Spider do města automobilů a vzbudila oprávněný rozruch nejen nádherným designem, ale i minimálním nárůstem hmotnosti. Evropská premiéra v Ženevě asi překvapí málokoho, nové snímky se však italské automobilce opravdu povedly!

Pokud čekáte nějaké odlišnosti od severoamerické verze, budete zklamáni. Evropská specifikace 4C Spider má shodný nejen systém plátěné skládací střechy, přidávající údajně jen 10 kg, ale též povedený zadní spoiler, kryt motoru v barvě karosérie se třemi tepelnými výdechy a úchvatný žlutý lak Prototype. Už od začátku bude potenciální zákazník moci volit z několika velikostí litých kol (17 palců vpředu a 18 palců vzadu nebo 18 palců vpředu a 19 palců vzadu) a mezi klasickými bi-xenonovými projektorovými světlomety nebo karbonovými kryty, údajně připomínající hmyz. V pokročilejší fázi roku bude v rámci příplatkové výbavy dostupná odnímatelná karbonová střecha i titanový výfukový systém Akrapovič s centrální karbonovou koncovkou. Jeho výhodou bude možnost ovládat zvukový projev v rozsahu několika přednastavených režimů. 

V porovnání se standardním kupé má Spider nejen karbonový rám předního okna, ale též unikátní konstrukci, která chrání posádku při převrácení, a příčný nosník z vysokopevnostní oceli v motorovém prostoru. Jak je vidět i z přiložených fotek, kabina může být čalouněná hned v několika barvách několika druhy kůže. Za příplatek bude totiž mimo jiné dostupná ta prémiová, která má spolu s karbonovými rámečky kolem výdechů ventilace nabídnout nádech ještě exotičtějších vozů, než jakým Alfa 4C je. Trochu nepatřičně tak možná působí jen audiosystém s Bluetooth konektivitou a streamováním hudby. 

Na jeho vzhled však honem rychle zapomenete, jakmile spustí uprostřed uložený celohliníkový čtyřválec 1.75 TBi s přeplňováním svůj koncert. 240 koní a 350 Nm dokáží dělat s lehkou Alfou doslova divy. Na stovce se tak ocitnete za 4,5 sekundy a v rozletu auto zastaví až maximální rychlost 257 km/h. Podobně jako u kupé jsou zadní kola poháněná přes dvouspojkový automat, při zrychlení přitom počítejte s přetížením 1.1 G a při deceleraci dokonce 1,25 G. Italský výrobce také zveřejnil cenu, která po celé Evropě (s výjimkou Švýcarska) startuje na 60 403 eurech (cca 1 656 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  TEST Alfa Romeo 145

Vedle otevřené verze bude v Ženevě stát také lehce upravená uzavřená verze, jejíž největší změnou je určitě nabídka příplatkových čirých bi-xenonových světlometů. Standardem nicméně „hmyzí“ světla nově s technologií bi-LED pořád budou, stejně jako zvukový systém Hi-Fi, tempomat, parkovací senzory, luxusní koberečky a krycí plachta. Všechny zmíněné prvky přitom byly ještě donedávna součástí příplatkové výbavy. Spolu s novými světly se v příplatkové výbavě objeví i žlutý lak Prototype v kombinaci s černým koženým interiérem a žlutým prošíváním, vše bude k dispozici ve druhé polovině roku. Základní cena je všude v Evropě, vyjma Švýcarska, stanovena na 52 206 euro (cca 1 431 000 korun). 

Zdroj: Alfa Romeo