Alpine bude prémiová značka, v roce 2016 chce vyrobit 3 000 aut

V rozhovoru pro francouzský server largus.fr (http://www.largus.fr/actualite-automobile/quel-avenir-pour-alpine-la-reponse-de-bernard-ollivier-4604379.html#hmpg_ctlt_nglt) se o budoucnosti značky Alpine rozhovořil její současný šéf, Bernard Ollivier. Ten hovoří o tom, že plány se značkou Apline se trochu posunuly – ovšem nikoli kvůli odchodu jejího původního šéfa Carlose Tavarese k PSA, ale kvůli ukončení spolupráce s automobilkou Caterham Cars.

Příprava prvního modelu je v plném proudu, novinka by se měla začít prodávat nejspíš už z kraje roku 2016. Už v tomto roce očekává Alpine prodej tří tisíc vozů. To značí, že půjde o relativně exkluzivní záležitost, ačkoli vůz by neměl být drahý. Ollivier v rozhovoru pro magazín Largus naznačil, že má mít auto nepřekonatelný poměr ceny k jízdním výkonům.

Chystaný vůz se určitě nehodlá postavit supersportovním modelům od Porsche nebo Ferrari, bude menší a lehčí. Auto má mít skvělou image, bude lehké a velmi agilní. Chystaný sériový vůz přitom technicky ani designově nevychází ze studie A110-50 z roku 2012, která oslavovala 50 let od založení automobilky. Novinka má být vzhledově i technicky zcela samostatným modelem. Koncepce s motorem před zadní nápravou, nízkou siluetou a minimální hmotností ovšem zůstane zachována.

První novodobý model Alpine se tak postaví například Alfě Romeo 4C, Porsche Cayman nebo Lotus Exige. O pohon se postará nejspíš přeplňovaný dvoulitr Renault. Ollivier také prozradil, že značka Alpine chce pokračovat v závodních aktivitách, které jsou součástí jejího dědictví. Návrat do rallye se zatím nechystá, především proto, že připravovaný model nezapadá do současných pravidel sportu. Namísto toho se bude Alpine soustředit nadále na vytrvalostní závody a závody cestovních vozů GT.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda zveřejnila kompletní motorovou paletu pro novou generaci Octavie

Exkurze do historie

Na závodních okruzích se značka Alpine objevuje v poslední době v kategorii LMP2 s v podstatě přeznačkovaným prototypem Oreca 03. V letošním ročníku 24 hodin Le Mans získal vůz sedmé místo celkově a třetí ve třídě. Tým se na závodní tratě vrátil již vloni. Naposledy přitom prototyp Alpine startoval v Le Mans v roce 1978. Osobní automobily Alpine vznikaly podstatně déle, model Renault Alpine A610 se vyráběl v letech 1991 – 1995. Od té doby na další sériový typ Alpine čekáme, v továrně v Dieppe se mezi tím vyráběl ještě Renault Spider a to v letech 1996 – 1999.

Automobilka Alpine za svou historii vyrobila pouhých šest sériových modelů. Tím úplně prvním vozem byl Alpine A106 z roku 1955. Auto bylo založeno na technice Renaulut 4CV a dostalo některé typické znaky značky, jako například motor umístěný vzadu. Model se vyráběl do roku 1961, už v roce 1958 ovšem přišel další typ – Alpine A108. Ten postupně přebíral roli hlavního modelu a vyráběl se až do roku 1965 a to i ve verzi kabriolet.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen ID.3 postupuje do finálového kola prestižní ankety Car of the Year 2021

Už v roce 1961 ovšem přišla řada na vůz, který značku proslavil asi ze všeho nejvíce. Legendární A110 s technikou z Renaultu R8. Ta se proslavila počátkem sedmdesátých let jako jeden z nejlepších rallyových speciálů. V roce 1973 se pak tovární tým Alpine-Renault (to už značku plně vlastnila francouzská automobilka) stal první vítězem nově založené série World Rally Championship. Slavný model vznikal až do roku 1977.

Od roku 1971 do roku 1984 se vyráběl typ Apline A310, který poprvé dostal šestiválec. Po něm následoval model GTA vyráběný v letech 1986 – 1991 a pak už přišlo na řadu prozatím poslední modelové provedení Alpine A610. Krom sériových modelů a od nich odvozených závodních aut vznikla i celá řada závodních speciálů.

 

Autor: Jindřich Topol, regionální manager výkupu AAA AUTO