Ani po letech pravidelného přezouvání pneumatiky většina stále neví, jak je správně ukládat. Nevědomky zkracují jejich životnost

Tires Construction Equipment Rack

Většina odpovědných řidičů ví, že s prvním listopadem by měla mít na svém voze zimní pneumatiky. Mnoho řidičů nechce vyhazovat za služby pneuservisu, a tak si zrealizuje výměnu svépomocí. S tím souvisí také to, že si letní sadu pneumatik sami uloží. Místa k uložení jsou zcela běžná – nejčastěji se jedná o sklepy, garáže, ale i půdní prostory, nebo takzvané technické místnosti. Je to ale správně?

Čistota je základ

Nezbytností je ukládat jenom čisté pneumatiky. Ideální je po přezutí alespoň důkladné opláchnutí wapkou. Špinavé pneu neznamenají jenom to, že se o ně na jaře znovu ušpiníte. Je třeba připomenout, že některé nečistoty mohou být značně agresivní a mohou se podepsat na životnosti. Jak samotných gum jako takových, tak i ráfků.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní cestování slibuje spoustu zážitků. Na delší jízdy autem se vyplatí dobře se připravit

Správné místo je nutností

Místa, kam lidé ukládají pneumatiky jsou různá. Vždy by ale měla splňovat několik věcí. Měla by zde být, pokud možno konstantní, běžná teplota. Tedy ani velké horko, ani výrazné mrazy. Také by zde měla být čistota. Problém je pochopitelně i nadměrná vlhkost či nedostatečné proudění vzduchu. Toto všechno jsou podmínky, které když nejsou splněny, životnost pneumatik to jenom zkracuje.

Zdroj obrázku: Freepik

A jak je to s uložením?

Pokud máte pneumatiky na ráfcích, přicházejí v úvahu jenom dvě možnosti. Buď pneu vyskládáte na sebe do komínku, nebo je můžete také zavěsit. Oba způsoby jsou doporučovány a oba patří mezi ty jednodušší, s ohledem na to, že pneu nezaberou výrazně žádný prostor, ani k jejich skladování nepotřebujete v podstatě nic dalšího.

Mohlo by vás zajímat:  Příliš pomalá jízda je na silnicích stejně problematická jako překračování povolené rychlosti

Když ale máte pneu bez ráfků, existuje jenom jedna správná poloha umístění. A to v poloze, v jaké se nacházejí i na autě. Tedy postavené jedna vedle druhé, na svých běhounech. V tomto případě je také doporučeno jednou za čas pneu pootočit, o 90 až 180 stupňů. To proto, aby nedošlo k tomu, že se bude výrazněji deformovat jejich tvar.

Zdroj: https://www.lifestorage.com/blog/storage/how-to-store-tires/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora