Aston Martin nabídne luxusní Lagondu i v Evropě

Když se v srpnu minulého roku představila produkční verze luxusního Astonu Martin Lagonda, tisková zpráva hovořila celkem striktně o prodeji pouze na Středním východě a pouze vybraným zákazníkům. Několik měsíců na to se Lagonda už s přízviskem Taraf ukázala také v Dubaji, kde se začalo šuškat něco o tom, že by se snad mohla dočkat i evropská klientela. Na potvrzení této spekulace jsme si však museli ještě dalších několik měsíců počkat.

Nyní už víme, že se striktně omezené množství Astonu Martin Lagonda Taraf dostane také do Jižní Afriky a vybraných evropských, respektive asijských států. Mezi vyvolenými z Evropy nechybí Belgie, Dánsko, Francie, Německo, Řecko, Velká Británie, Itálie, Lucembursko, Monako, Holandsko, Norsko, Polsko, Rakousko, Portugalsko, Rusko, Švédsko, Španělsko, Ukrajina a Švýcarsko. V Asii mezi vybrané země nově patří Hong Kong, Indie, Malajsie a Singapur. Spolu s vozidly pro dubajské šejky však i tak nevznikne více než 200 aut s levo- i pravostranným řízením.

Mohlo by vás zajímat:  Porsche 956 Group C na prodej

5,4 metru dlouhá limuzína s rozvorem 3189 mm stojí na platformě VH, která pochází z méně okázalého sedanu Rapide S. Design karosérie z uhlíkových vláken je stejně futuristický, jako u téměř čtyřicet let starého předchůdce. Přední části dominuje obrovská maska chladiče s navazujícími LED světly, což vytváří dojem křídel. Působivým prvkem je dlouhá kapota. Zadní partie jsou v porovnání s předními spíše minimalistické a jejich hlavním prvkem jsou LED diodová světla, výrazná odtoková hrana víka kufru a difuzor s dvojicí lichoběžníkových koncovek výfuku.

Mohlo by vás zajímat:  McLaren P1 v Death Valley - strhující fotky!

Z kabiny čalouněné světlou kůží doslova čiší luxusní atmosféra. Na ručně prošívaných sedadlech, palubní desce, výplních dveří nebo stropu se doslova vyřídila individualizační divize Q. Všudypřítomnou kůži doplňuje dřevem obložená středová konzole a množství metalických dekorů. Základní tvary přitom opět vycházejí ze sedanu Rapide, ve srovnání s ním však čtveřice samostatných sedadel nabízí více místa. Až opadne prvotní šok z luxusní materiálu, všimnete si také multimediálního systému nebo nejmodernější klimatizační jednotky.

Technické detaily dodnes Aston Martin tají, jedinou potvrzenou informací je tak použití šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou. Výkon se má pohybovat kolem 557 koní, což zaručuje akceleraci na 100 km/h za asi 5 sekund a maximální rychlost kolem 320 km/h. Každý jeden kus je montován ručně v továrně v Gaydonu, kde dříve vznikal i supersport One-77, a zájemce má prostřednictvím programu Q by Aston Martin samozřejmě možnost ovlivňovat podobu svého auta. Cena pro Evropu ještě stanovena nebyla, v Británii se však hovoří o 400 000 librách (cca 15 milionů korun). 

Mohlo by vás zajímat:  BMW Pininfarina Gran Lusso V12 se představilo na Concorso d’Eleganza Villa d’Este

Zdroj: Aston Martin, Auto Express