Audi představilo koncept terénního shooting braku

Malé SUV, na které lákalo Audi na konci minulého roku do Detroitu, nebude ani tak chystaná Q1, jako předobraz budoucího Audi TT. To sice i nadále zůstane klasickým kupé, koncept Allroad Shooting Brake však ukazuje víc, než jen nový interiér.

Poprvé v historii německé automobilky kombinuje nový koncept prvky designového jazyka modelů Allroad a e-tron. Kromě lehce zvětšené světlé výšky a ochranných plastů tak Allroad Shooting Brake nabízí další evoluci hexagonální masky single-frame a pro modely e-tron tolik typický design přívodů vzduchu v předním nárazníku. V zadní části zaujmou nejvíce světla, která evokují ta na současné generaci modelu TT, dvě velké koncovky výfuku a decentní střešní spoiler.

Mohlo by vás zajímat:  UAZ modernizuje model Patriot

Karosérie v modré barvě Ice Blue je vyrobena z hliníku a karbonem vyztužených plastů, z kterého jsou vyrobena i 19palcový kola, což snížilo hmotnost na relativně přijatelných 1600 kg. Co do rozměrů, má Allroad Shooting Brake na délku 4,2 m, na šířku 1,85 m a na výšku 1,41 m. Rozvor náprav má délku 2,51 m. 

Pokud bychom na chvíli zabrousili do interiéru, první věc, která upoutá pozornost, je nový přístrojový TFT panel o velikosti 12,3palce s 3D grafikou, který Audi ukázalo už na veletrhu CES a který bude také v nové generaci sériového „tétéčka“. Dalších stylistických prvků už si moc neužijeme, protože jich v interiéru mnoho nenajdeme. Snad jen výdechy ventilace v originálním designu a originálně tvarovaný sportovní volant stojí za zmínku.

Mohlo by vás zajímat:  Vrátný vylepšil své dakarské maximum, do cíle Rallye Dakar 2015 dojely všechny tři posádky týmu

Již v úvodním odstavci jsem napověděl, co bude nový koncept pohánět. Klasický benzínový čtyřválec 2.0 TFSI o výkonu 292 koní s točivým momentem 380 Nm tak doplňují dva elektromotory. První o výkonu 54 koní s točivým momentem 270 Nm je spojen přímo se spalovací jednotkou a šestistupňovou převodovkou e-S tronic, druhý, o výkonu 155 koní s točivým momentem 270 Nm, se nachází (a pohání) na zadní nápravě. 

Celkový výkon všech tří motorů je 408 koní a maximální točivý moment má hodnotu 650 Nm. Díky těmto hodnotám zvládne 1600 kg těžký kříženec zrychlit na 100 km/h za 4,6 s a vyrazit až na maximální rychlost 250 km/h, která je však elektronicky omezena. Podle papírových údajů spotřebuje Audi jen 1,9 l/100 km a vypustí do ovzduší 45 g CO2/km. Díky 8,8 kWh akumulátorům dokáže koncept ujet až 50 km čistě na elektřinu. Kombinovaný dojezd je pak 820 km.

Mohlo by vás zajímat:  Paříž 2012 - Mini Paceman oficiálně

Zdroj: Audi