Auta na vodík jsou do sériové výroby. Začíná Toyota

Molecule 35732 960 720[1]

Kromě toho, že byla Toyota v minulosti brána jako jasný vzor spolehlivosti, tak nelze zapomínat také na to, že se jednalo o průkopníka v alternativních pohonech. A to nejenom v segmentu, jako byly hybridy a později elektromobily. Nelze zapomínat také na vodíková auta, který byl pod křídly této automobilky tlačený výrazně kupředu.

Jako první Toyota Mirai

Že automobilka nezůstávala nutně jenom u slibů nebo u různých prototypů, to jasně potvrdila vodíkovým autem s označením Toyota Mirai. Tento vůz si bylo možné bez problémů objednat, ale bylo nutné si vzhledem ke kusové výrobě počkat. A to se nyní změní. Toyota vodíku natolik věří, a úspěch daného auta to jenom potvrzuje, že se rozhodla začít sériovou výrobu.

Mohlo by vás zajímat:  Zajímavosti o Toyotě Mirai: Jezdí i v mínus 30 a čistí vzduch

Plány jsou zajímavé

Spolu se spuštěním sériové výroby jsou známy také plány automobilky. Tedy čísla, kterých hodlá dosáhnout. Do roku 2020 by chtěla nejenom vyrábět, ale pochopitelně prodávat až 30 000 kusů automobilů za rok. Toto číslo by se tak mohlo stát velmi zajímavým milníkem jak z pohledu automobilky, tak z pohledu zákazníka, který také více věří vodíku, než jiným alternativním pohonů. A není se čemu divit, jelikož klasické elektromobily stále nepřesvědčují tak, jak se doufalo.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota představila konečnou verzi vodíkového sedanu

Proč právě vodík?

Je to celkem jednoduché. I když se může zdát, že budoucností jsou elektromobily, stále jsou s nimi spojeny problémy. A to v oblasti baterií, kde je problémem jejich kapacita a také jejich dojezd. Nehledě na budoucí nutnost likvidace. Oproti tomu vodík lze vnímat jako klasické palivo, spojené s natankováním. V rámci chemických reakcí dojde k tomu, že je vodík přeměněn na neškodnou vodu a dále volné elektrony, které se stanou zdrojem pohonu ve vozech. Díky tomu lze docílit větší efektivity, větší ekologičnosti a na větších trasách i větší mobility, jelikož doplnit vodíkovou nádrž na příslušných pumpách bude snadné.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora