Auta nám běžně lžou, aniž bychom to věděli. A automobilky tento trend dál podporují

Sedneme do auta, nastartujeme, zařadíme potřebný rychlostní stupeň a jedeme. V tu chvíli netušíme, že sedíme uvnitř dopravního prostředku, který nám začíná lhát. Mnohdy to ani netušíme, ale pravdou je, že informace, které dostáváme od vozu, mohou být značným způsobem zkreslené. O jaké se jedná primárně a jak je možné, že o nich automobilky vědí, ale neřeší je?

Rychlost vozidla

Je jedno, jestli máte rychloměr digitální, nebo ještě klasický analogový. Rychlost, která se na tachometru zobrazuje, skoro nikdy není tou, kterou ve skutečnosti jedete. Faktem je, že tachometry v autech ukazují více, než je skutečná rychlost. Dodržovaná padesátka na displeji znamená, že reálně jede vaše auto o něco méně. Automobilky to vědí, je zde určitá dodržovaná tolerance, která krom jiného eliminuje případy opačné – aby tachometr ukazoval méně, než je realita. To by mohl být problém.

Zdroj obrázku: Freepik

Dojezd auta

Máte palubní počítat a auto vám ukazuje dojezd? Je namístě brát ho raději s rezervou. A je jedno, zda se jedná o dojezd v případě benzinového nebo naftového vozu, nebo o dojezd vozidla elektrického. Každá automobilka potvrdí, že zobrazované údaje jsou spíše orientační a nikdy je nelze brát jako přesnou hodnotu do posledního kilometru. To je dobré vědět, protože spoléhat na konkrétní číslo se může vymstít při jízdě s prázdnou nádrží nebo vybitými bateriemi.

Spotřeba vozu

Palubní počítače umí zobrazovat také spotřebu vozidla. Mnozí se tak nejenom na internetu chlubí, jak levně jezdí. I tady může být všechno jinak a auto může lehce lhát. I zde jde spíše jenom o orientační údaj a správně lze spotřebu změřit jenom tak, že si přesně spočítáte, kolik paliva si vaše auto vzalo po ujetí zvolené vzdálenosti. I když číslo na displeji může vypadat zajímavě, klidně tu jsou i desetiny litru, o které je spotřeba jiná. Pochopitelně ne nižší, ale naopak vyšší.

Zdroj: https://avtotachki.com/en/chto-takoe-bortovoj-avtomobilnyj-kompyuter/