Kdo úspěšně zvládne kurz autoškoly a stane se hrdým držitelem řidičského oprávnění, začne se poohlížet po svém prvním autě. Jakmile ho má a vyjede do provozu, zjistí řadu věcí, které pro něho mohou být překvapením. To, co bylo v autoškole běžné, je v reálném provozu zcela nepoužitelné. A některé návyky jsou dokonce špatné.
Úzkostlivé sledování rychlosti
Jistě to znáte, jízda úseky s omezenou rychlostí, kde bylo vaším úkolem nejenom sledovat značky, ale také hlídat rychlost, kterou nařizovali. Instruktor a následně zkušební komisař byl nekompromisní, a tak mu vadilo překročení i o jediný kilometr v hodině. Autoškola z nás vychovala „řidiče“, kteří úzkostlivě hypnotizovali ukazatel rychlosti. Až reálný provoz nás naučil, že případné drobné překročení není takový problém, jak se zdálo. Ani pro policii.
Jízda s ohledem na své možnosti
Je jasné, že kdo do auta v autoškole sedl poprvé, byl od maximální povolené rychlosti na hony vzdálen. S přibývajícími hodinami by se ale takový řidič měl vyjezdit natolik, aby i s vozem autoškoly jezdil bezpečně a v klidu na povolených rychlostech v daném úseku. Řada žáků ale autoškolu opustí s pocitem, že jezdit o 20 kilometrů v hodině pomaleji je normální. Opak je pravdou. Takový řidič by v provozu neměl co dělat a i naše zákony myslí na to, že zdržování provozu bez příčin může být pokutováno.
Přílišná ohleduplnost
Vzpomínáte na své jízdy v autoškolách, kdy vidíte chodce blížícího se k přechodu a instruktor vás nabádá ke zpomalení a zastavení? Jako ukázka toho, co vše byste měli vnímat a na co byste měli myslet, je to správně. Postupně byste ale měli získat jistotu a odhady. A poznat, kdy je ten pravý čas někoho pustit. Přílišná ohleduplnost vede k problémům a prudké zastavení u přechodu, od kterého je chodec na metry vzdálen, může způsobit i nehodu. Málokdo čeká, že se rozhodnete někoho pouštět, když tam nikdo nestojí.
Zdroj: https://www.ltrent.com.au/blog/most-common-mistakes-learner-drivers-make/