K tomuto netradičnímu způsobu prodeje se americká společnost Tesla rozhodla kvůli tomu, že se snaží snížit náklady na nové automobily. Pokud by se tento model prodával v klasických kamenných obchodech, jeho cena by nemohla být nižší než 50 000 dolarů (což činí asi 1,1 milionu Kč). Se zavedením online prodeje může být tak cena Modelu 3 od Tesly již od 35 000 dolarů (tedy 790 000 Kč).
Model 3 od Tesly
Základem tohoto modelu jsou hlavní parametry:
- Model 3 má být cenově dostupný.
- Na jedno nabití ujede asi 350 km.
- Má být alternativou k luxusnějším modelům této značky.
Online prodej není novinkou
Poté, co čistý zisk firmy Tesla klesl v posledním čtvrtletí roku 2018 o více než polovinu ve srovnání s předchozím čtvrtletím, se společnost rozhodla zavést úsporná opatření. V souvislosti s tím se rozhodla zrušit poměrně velké množství kamenných prodejen a nabízet své vozy online. Jedná se o rizikové rozhodnutí, nicméně je to způsob, jak Model 3 zpřístupnit pro lidi. Dojít by tak mělo ke zrušení až 3 150 pracovních míst, což je asi 7 % veškeré pracovní síly společnosti Tesla.
Ne všechny kamenné prodejny budou zavřeny
Společnost Tesla se ale nerozhodla zavřít veškeré své kamenné prodejny. Některé z nich zůstanou otevřené a budou sloužit jako informační centra pro zákazníci, kteří sem budou moci přijít a prohlédnout si vozy. Kolik takových prodejen ale zůstane otevřeno není veřejnosti dosud známé.