Blízká budoucnost Bentley – SUV a změny plánů

V uplynulém roce se vynořila řada spekulací, co by britská automobilka Bentley mohla chystat pro blízkou budoucnost. Trochu jsme zapátrali a sepsali tento článek o tom, co skutečně můžeme od této aristokratické značky čekat. Pojďme si to tedy rozebrat pěkně postupně.

Začnu pravděpodobně nejkontroverznějším modelem v historii značky, respektive jeho konceptem – EXP 9 F (foto v galerii). Tato vize luxusního SUV se představila již v březnu 2012 na autosalonu v Ženevě. Byť zástupci značky sériovou podobu údajně stále zvažuji, její příchod je velmi jistý. Dočkat bychom se měli v roce 2016, přičemž design bude vycházet ze zmíněného konceptu, ale nabídne méně kontroverzní detaily. Koncept totiž měl v první řadě šokovat a rozpoutat diskuze o podobném modelu, což se značce podařilo na výbornou.

Sériové Bentley SUV by se mohlo jmenovat Falcon a stát bude na platformě příštích generací koncernových sourozenců Porsche Cayenne, Audi Q7 a pravděpodobně také Lamborghini Urus, pokud se dostane do výroby. Pod kapotou Falconu se objeví W12 o objemu 6.0 litru a očekávaném výkonu v rozmezí 575-650 koní. Později by mohla přijít také plug-in hybridní varianta dvojitě přeplňovaným V8 o objemu 4.0 litru. Vyloučena není ani nabídka dieselové jednotky. V interiéru pak budou čtyři sedadla, přičemž se počítá i s pěti- a sedmimístnou verzí.

Mohlo by vás zajímat:  Volvo Duett na prodej

Dle samotné značky se má Falcon stát nejdražším a nejluxusnějším SUV na světě, čemuž bude odpovídat očekávaná cenovka v okolí 180.000,- euro, tedy necelých 5 milionů korun. Bentley se nebojí, že by nové SUV kradlo zákazníky ostatním modelům v nabídce. Většina jejich současných majitelů totiž vlastní i SUV jiné značky, konkrétně nejčastěji Range Rover, který v garáži stojí 30 procentům z nich. Právě na tento model bude Falcon útočit a má nabídnout srovnatelnou průchodnost terénem. Očekává se silná poptávka i na Středním Východě, kde výlety mimo zpevněné cesty nejsou ničím neobvyklým. Silné prodeje mají být také v Číně a až třetina roční produkce údajně zamíří k americkým zákazníkům. Odhadované celkové roční prodeje jsou ve výši 3 až 4 tisíc kusů.

Mohlo by vás zajímat:  Otevřená podoba Dodge Viper zatím neoficiálně

Na druhé straně cenového spektra se spekulovalo o příchodu čtyřdveřového kupé, které by bojovalo především s vrcholnými variantami BMW 6 Gran Coupé nebo Mercedes-Benzu CLS, případně s modely Jaguaru. Nedávno však médium Motor Authority zpovídalo prezidenta a COO Bentley, Christophe Georgese, který se k nabídce levnějších modelů značky vyjádřil následovně: „Součástí našich plánů není jít s nabídkou níž. Myslím, že jsme si vybudovali dobrou pozici na trhu, proto nemáme v úmyslu nabídnout menší model, než momentálně máme. Můžeme se v segmentu pohybovat horizontálně, ale nepotřebujeme jít níž vertikálně.“ Byť zástupci všech značek mají ve zvyku mlžit a záměrně lhát, tomuto prohlášení bych věřil. Pokud se však pletu, sériového malého Bentley se dočkáme zhruba v roce 2018 s cenovkou kolem 125.000,- euro (3.4 milionu korun).

Mohlo by vás zajímat:  Volvo ukončí výrobu modelu C70

Současný nejmenší model značky, Continental GT, včetně odvozeného GTC a sedanu Flying Spur, se nedávno představil ve výrazně modernizované podobě. Nástupci všech tří vozů by se měli objevit až v roce 2017 na platformě nové generace Audi A8Porsche Panamera. Větší Mulsanne dostane novou generaci o další tři roky později a údajně se má posunout výše luxusem i cenovkou. Ještě v současné generaci se zvažovala otevřená varianta, ale přednost byla dána výše zmíněnému SUV.

Zdroj: motorauthority.com, autonews.com, caranddriver.com, worldcarfans.com