Blokování pruhu a špatné připojování jsou známé nešvary dálnic. Tady ovšem problémy nekončí

Car Trucks Rushing Multiple Lane Highway Turin Bypass Italy

Když se podíváme na to, jaké jsou hlavní nešvary řidičů při jízdě po dálnicích, každého napadnou dvě hlavní věci. Tou první je blokování levého jízdního pruhu, který by měl sloužit jenom k předjíždění. Dalším známým prohřeškem je chybné připojování. Mnozí nevyužijí celou délku daného pruhu a připojí se hned na začátku. Často v nízké rychlosti, což může být pro ostatní nebezpečné.

Výčet hlavních nešvarů na našich dálnicích ale může pokračovat. Typickým chováním je také příliš pomalá jízda, a to nejenom velkých kamionů. Ty jsou mnohým také častým trnem v oku, hlavně při předjíždění, které může trvat i několik kilometrů. A i když se zdá, že jiné problémy už na dálnici být nemusí, není tomu tak.

Mohlo by vás zajímat:  Pneumatiky Sava v koncernové kvalitě Goodyear

Jak jet na dálnici? Ideálně konstantně

Jízda na dálnici by měla být především konstantní. Majitelé vozidel s tempomatem mají v tomto směru velkou výhodu. Nastaví si konkrétní hodnotu rychlosti a auto se stará o vše potřebné. V případě adaptivního tempomatu i o to, aby vůz zpomalil v případě dojetí jiného vozu.

Zdroj obrázku: Freepik

Mnoho lidí má ale s udržením konstantní rychlosti velký problém. Buď z důvodu, že tempomat nezapínají, nebo z důvodu, že nedokážou nohou správně ovládat plynový pedál. Velkou roli zde hraje i nepozornost, vzniklá třeba rozhovorem se spolucestujícím nebo telefonním hovorem.

Mohlo by vás zajímat:  Zvýšení rychlosti na dálnicích je jen populismus. Reálné výhody z rychlejšího cestování nevzniknou

Problémy s předjížděním

K čemu tento častý a známý nešvar vede? Dělá problémy především při předjíždění. Mnozí to jistě znají. Dojedou pomalejší vůz, dají blinkr, přejedou do levého pruhu a začnou předjíždět. Pomalu jedoucí auto si ale v tu chvíli uvědomí, že nejede tolik, kolik chtělo. A začne zrychlovat. V tu chvíli vzniká nepříjemná a nebezpečná situace, kdy je třeba se buď zařadit zpět, nebo ještě zrychlit a manévr dokončit. Ten však může skončit tím, že po zařazení do pravého pruhu budeme předjeti tím dříve pomalejším vozem, který si nedokázal pohlídat konstantní rychlost. A toto se může během dálniční jízdy i několikrát opakovat.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní pneumatiky z druhé ruky se kupovat nevyplatí

Na závěr je dobré připomenout, že na podobné situace myslí i zákony. Výklad je poměrně jasný a říká, že řidič předjížděného vozidla nesmí během daného manévru zvyšovat rychlost a jinak bránit druhému v předjetí.

Zdroj: http://www.city-data.com/forum/automotive/2306299-why-cant-people-maintain-steady-speed-4.html