BMW Active Tourer Concept s 1,5 l tříválcem

Mnichovská automobilka BMW v těchto dnech šokovala prakticky všechny své fanoušky, když vypustila do světa první informace o konceptu Active Tourer, který je nejen poháněn tříválcem, ale tento motor zároveň pohání kola přední nápravy. Do dnešních dnů tedy něco naprosto nevídaného.

Koncept kompaktního prémiového MPV, jenž má namířeno především proti konkurenčnímu Mercedesu třídy B, disponuje celkovou délkou 4350 mm, vysoký je 1560 mm a široký 1834 mm. Bez povšimnutí by navíc neměl zůstat ani 2670 mm dlouhý rozvor. Ovšem mnohem zajímavější než samotné rozměry vozu je jeho design, který na první pohled vychází z modelu 3-er. Vyznačuje se především množstvím ostrých linek a ani profil karoserie nepůsobí nijak usedle. Dynamický dojem pak společně s přední částí vozu dotváří zadní partie s ostře řezanými světlomety a dvojící koncovek výfukového systému integrovanými do zadního nárazníku. Exteriér se zkrátka a dobře velmi povedl. Interiér je pak řešen spíše futuristicky a je dost jasné, že v nynější podobě se do sériové výroby jistě nedostane. Na druhou stranu si můžeme udělat první obrázek o tom, jak vzdáleně bude vypadat a čím si své majitele bude hýčkat. Vidět tedy můžeme materiály jako dřevo a kůži doplněné o oranžové doplňky palubní desky a volantu. Vedle originálního volantu je dominujícím prvkem 10,25 palcový displej doplněný o novou generaci head-up displeje. Chybět nemůže ani multimediální systém, skládací zadní sedadla, panoramatické střešní okno s funkcí SPD, kde si řidič může nastavit množství pronikajícího světla do kabiny.

A teď to nejzajímavější z celého vozu- pohonná jednotka. O pohon se bude starat plug-in hybridní ústrojí skládající se z TwinPower 1,5 litrového tříválce doplněného o elektromotor, který díky lithium-iontové baterii bude schopen urazit vzdálenost 30 km bez použití spalovacího motoru. Výkon celé soustavy činí velmi slušných 140 kW (190 koní) a rovných 200 Nm točivého momentu. To by mělo umožnit tomuto kompaktnímu MPV zrychlit z nuly na 100 km/h za méně než osm vteřin. Maximální rychlost by pak měla činit zhruba 200 km/h. Vedle slušné dynamiky by se pohonná jednotka měla pochlubit také báječnou kombinovanou spotřebou pod 2,5 litrů na 100 km. Praxe však bude zcela jistě jiná. Ale o tom teď řeč není, když je před námi pro automobilku BMW revoluční model.

Mohlo by vás zajímat:  Reportáž z BMW muzea a výstavy MINI

Komentáře