Čínské SUV útočí na Škodu Kodiaq nejenom příznivou cenou, ale i výbavou

44

Mladoboleslavská Škoda dlouhá léta bodovala zejména poměrem ceny, kvality i výkonu, a ve své kategorii patřila nejen na evropském trhu mezi výrobce zajímavých modelů. Tohle příznivé období však podle všeho končí. Čínští výrobci, kteří se dlouho evropskému trhu vyhýbali, pomalu začínají vystrkovat růžky. Doposud čínským automobilkám bránily především přísnější evropské emisní a bezpečnostní limity, které jejich modely nesplňovaly. 

Zdroj obrázku: Haval.com

Cesta vede přes Rusko 

Jakousi přestupní stanicí pro invazi do Evropské unie si Číňané vybrali Rusko. Tamní přepisy se sice s těmi evropskými nemohou srovnávat, zejména pokud jde o bezpečnost, ale v porovnání s čínskými regulacemi jsou přeci jen o poznání přísnější. Čínské firmy také předpokládají, že Rusové, alespoň ti, kteří žijí ve velkých městech, jsou svou mentalitou a nákupními preferencemi obyvatelům západní Evropy blíže než lidé z dalších zemí, kde se už čínská auta prodávají. 

Mohlo by vás zajímat:  Lidový Bavorák stále budí zájem nejenom pro svou lákavou cenu oproti ostatním

Haval F7 

Také Haval F7 byl proto nejprve vyslán na ruský trh, kde si vede více než obstojně. Uspěl zejména u mladé a střední generace ze střední a vyšší střední třídy. Tedy u lidí, kteří oceňují zejména propracovaný multimediální systém auta a chytře řešený interiér. Nepříliš známá firma pochopitelně uspěla také velmi nízkou cenou, v porovnání s jinými SUV stejné velikosti, jako je třeba právě Škoda Kodiaq, totiž Haval F7 vítězí na plné čáře. 

Zdroj obrázku: Haval.com

Očekává se, že pokud se Haval F7 skutečně objeví na českém trhu, jeho cena by měla začínat na 400 tisících korun. Základní varianta Škody Kodiaq přitom vyjde téměř na dvojnásobek, aktuální ceníková cena je 717 tisíc korun. Haval F7 v základní výbavě v provedení pro Evropskou unii by měl mít tyto parametry: 

  • Motor: dieselový čtyřválec o objemu 1,5 litru a s výkonem 166 koní 
  • Kombinovaná spotřeba: 8,2 l/100 km 
  • Zavazadlový prostor: 723 l, se sklopenými zadními sedadly až 1 254 l 
  • Počet mít k sezení: 7 
Zdroj: Autorský text
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora