Citigo iV – malý vůz s velkým potenciálem. A hlavně je na elektřinu

Electric Charge 2301604 960 720[1]

Hokejové mistroství světa v Bratislavě je důležité nejen pro fanoušky tohoto sportu, ale také pro fanoušky automobilky Škoda. Automobilka tu totiž poprvé oficiálně představuje elektrifikované modely svých vozidel, které spojuje zkratka iV. Konkrétně se jedná o čistě elektrickou Škodu Citigo a plug-in hybridní Superb.

Co se skrývá pod kapotou Citiga iV?

Nové Citigo v sobě ukrývá elektromotor s kompaktní baterií, díky kterým automobil na jedno nabití ujede úctyhodných 265 kilometrů. Výkon elektromotoru tohoto minivozu činí 61 kW. Pokud jde o další údaje, maximální uváděná rychlost je 130 km/h, zrychlení vozidla z nuly na sto kilometrů pak 12,5 sekundy a lithium iontová baterie disponuje kapacitou 36,8 kWh.  Akumulátor se skládá celkem ze sto šedesáti osmi článků a je umístěný v podlaze vozidla. Výjimečná je jeho výška, pouhých třicet centimetrů. Baterii lze snadno dobýt nejen u rychlonabíjecích stanic na stejnosměrný proud (80 procent kapacity baterie přibližně za jednu hodinu) či u wallboxů na střídavý proud (80 procent kapacity baterie přibližně za čtyři hodiny), ale také v domácí dobíjecí stanici (80 procent kapacity baterie přibližně za dvanáct hodin).

Mohlo by vás zajímat:  Dodge představil novou verzi Chargeru

Kdy se na elektrické Citigo můžeme těšit?

Elektrické Citigo se od svého předchůdce se spalovacím motorem liší i vzhledově. Maska chladiče je u nové verze v barvě laku vozu a zpětná zrcátka v sobě mají integrované směrovky.  Příznivcům Citigo jistě neuniklo, že spalovací verze byla již začátkem letošního roku vyřazena z prodeje. Se sériovou výrobou elektrického Citigo chce automobilka Škoda začít na podzim letošního roku, a první vozy by se na trhu tak mohly objevit už počátkem roku příštího. Za zmínku jistě stojí i fakt, že Citigo iV bude nabízeno pouze v pětidveřové verzi. Plánovaná cena elektrické verze Citigo zatím nebyla zveřejněna.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora