Citroën odhalil modernizované Berlingo

Před necelým týdnem se Citroën pochlubil terénní studií Berlingo Mountain Vibe, která měla naladit fanoušky i novináře na přicházející modernizaci „konečně pořádného kočáru,“ jak kdysi hlásala reklama na první generaci Berlinga. Dobrou zprávou je, že dodávka či osobní verze Multispace neztratili nic ze svého velkého interiéru a ještě přidali nějakou tu uspořenou desetinku paliva.

Změny na 438 cm dlouhé karosérii jsou koncentrovány prakticky pouze do přední části. Tam je vedle nové masky chladiče především přepracovaný nárazník, dle zvolené výbavy dostupný ve čtyřech různých variantách. Základní linie Live má klasický černý plast, od druhého stupně Feel už na něm najdete stejně lak jako na karosérii. Od třetí výbavy Shine je lakovaný nárazník nabízený s LED diodami denního svícení a mlhovkami, které jsou kontrastně zabudovány do černých plátů. Nejvyšší stupeň XTR má stejný nárazník jako Shine, vedle něj má však pod maskou chladiče černý lesklý pás. Vedle stávajících odstínů karosérie budou v nabídce i dva nové – šedá Acier a hnědá Moka.

Interiér osobní verze Multispace nepřišel při rozvoru 273 cm o nic ze své prostornosti a variability. Základní objem zavazadelníku 675 litrů může vyjmutím zadních sedadel narůst až na 3000 litrů, cestující ve druhé řadě, sedící na třech samostatných sedadlech, mají před koleny 24,5 cm. Unikátní je též odkládací střešní prostor Modutop, který v kombinaci s dalšími odkládacími prostory v kabině dává navíc 170 litrů prostoru. Pokud se přesuneme k užitkové verzi, ta je k dispozici ve dvou délkách, přičemž nákladový prostor krátké varianty pojme 3,3 m3, do prodloužené varianty naložíte 3,7 m3, což odpovídá dvěma europaletám. Ještě větší variabilita je dostupná díky modulovatelné kabině Extenso se třemi volitelnými sedadly vpředu a sklopnému sedadlu spolujezdce s opěradlem z plechu o nosnosti 50 kg. Díky možnostem konfigurace dokáže Berlingo Extenso pojmout až o 0,4 m3 nákladu víc než běžný model.

Mohlo by vás zajímat:  Únik snímků od Citroenu, jde o novou 2CV nebo jiný model?

Vzhled středové konzole oživuje především nový multimediální systém se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, dostupný pro osobní i užitkovou verzi. Vedle možnosti poslouchat rádio, streamovat hudbu nebo připojit telefon skrze Bluetooth nabízí infotainment také dotykovou navigaci, výstup parkovací kamery (pokud je jí auto vybaveno) a zrcadlení chytrého telefonu pomocí funkce Mirror Screen. Nechybí ani technologie umožňující využívat funkci hlasového rozpoznávání chytrého telefonu pro volání, výběr a pouštění hudby, čtení a psaní textových zpráv. Osobní provedení Multispace má dále dva nové potahy sedadel – šedou látku Quad u výbavy Feel nahradila stejná látka v modré barvě, u verzí Shine a XTR je zcela nová látka Liberia s okrovým prošíváním. Zajímavé jsou nové prvky výbavy, kdy k zadním parkovacím senzorům přibyly i přední, dále nechybí tempomat, systém Grip Control a autonomní brzdění Active City Brake při městských rychlostech, pokud je laserem v předním skle rozpoznána překážka.

Naftové motory BlueHDi nově plní emisní normu Euro 6 a to především díky zlepšení vnitřní účinnosti a omezení mechanických ztrát způsobovaných třením, respektive upraveném výfukovému potrubí s oxidačním katalyzátorem, modulem selektivní katalytické redukce, který vstřikuje AdBlue (ta je uložena v 17litrové nádrži v zadní části auta, což stačí na 20 000 km), a filtrem pevných částic s aditivem. Nejméně výkonné BlueHDi má 75 koní a spotřebuje 4,3 l/100 km, pak následuje 100koňová verze bez systém start/stop (spotřeba 4,3 l/100 km) nebo se systémem start/stop (spotřeba 4,1 l/100 km) a vrcholem je 120koňové provedení se systémem start/stop a spotřebou 4,3 l/100 km. Standardem je šestistupňová manuální převodovka, 100koňovou jednotku lze dostat též s pilotovanou šestistupňovou převodovkou ETG6 a spotřebou 4,2 l/100 km. Užitkové provedení má vedle všech výše zmíněných jednotek (spotřebu však Citroën neuvádí) také zážehový čtyřválec VTi o výkonu 95 koní s manuální převodovkou, a diesely HDi o výkonu 75 koní s manuální převodovkou, e-HDi o výkonu 75 koní s manuální převodovkou, HDi o výkonu 90 koní s manuální převodovkou, e-HDi o výkonu 90 koní s pilotovanou převodovkou ETG6 a HDi o výkonu 115 koní s manuální převodovkou. Nevýhodou těchto motorů je však plnění emisní normy Euro 5.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen uvádí novou verzi modelu Transporter

Specialitou užitkové verze je též elektrické provedení s prostým označením Electric o výkonu 67 koní s točivým momentem 200 Nm od nulových otáček. Dojezd po městě je slušných 170 km při maximální rychlosti 110 km/h a údajně „slušném zrychlením“. Akumulátor Berlinga Electric je navíc schopen se automaticky dobíjet při zpomalování a brzdění. Podobně jako C4 Picasso využívá i modernizované Berlingo služeb náprav pseudo-MacPherson, optimalizace se dočkala aerodynamika a zvuková izolace pohonné jednotky. 

Zdroj: Citroën