Když se představila čtvrtá generace modelu Škoda Fabia, mnoho lidí nešetřilo pochvalnými reakcemi. To vše ale do doby, než přišla poměrně zarážející zpráva. Tento vůz se nebude prodávat v populární karosářské verzi kombi. To pochopitelně mnoho fanoušků i zájemců namíchlo. Podobně jako v případě sdělení, že se nepočítá ani s naftovými motory. Na druhou stranu to mohlo dopadnout i hůř. Některé věci naštěstí automobilka nechala při starém.
Čtyřválcový motor
Základní nabídka motorů mnohé zcela určitě zarazí. A není divu. Jenom benzínové motory, všechny o objemu jednoho litru a všechny pouze tříválcové. Zděšení však opadlo ve chvíli, kdy se objevila informace o tom, že je v plánu nakonec i čtyřválec. Ten bude vrcholnou motorizací čtvrté generace Fabie. Půjde o přeplňovaný motor 1,5 TSI s výkonem 150 koní.
Bez elektřiny
Najít auto, jehož motorizace by nebyla doplněna o elektřinu, je stále těžší. Mnoho automobilek podléhá trendu elektrifikace, a tak se nabídka začíná omezovat na hybridy, nebo dokonce čisté elektromobily. Škoda Fabia si však v tomto směru naštěstí nadále zachovává svou cestu a žádný z nabízených motorů, alespoň pro tuto chvíli, není elektrickým pohonem vylepšen.
V manuálu
S trendem elektrifikace přichází i eliminace manuálních převodovek, a tak už některé vozy s manuálem skoro neseženeme. To naštěstí opět nebude platit o nové Fabii. Základní motory jsou stále k dispozici s manuálem, a to buď pětistupňovým, nebo šestistupňovým. Jedinou výjimkou však bude vrchol motorizace 1,5 TSI, kde bude možné sáhnout jenom po sedmistupňové převodovce DSG.
S výkonem
Pravda, základní litrové motorizace výkonem nepřekypují, i když bude mnoho lidí, kterým budou vzhledem k jejich naladění dostačovat. Kdo však touží po výkonu větším, pro toho bude připravena motorizace vrcholná, čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 150 koní, který by měl být poměrně slušným agregátem pod kapotou vzhledem k charakteristice celého vozu.
Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/cs/category/modely-cs/fabia-cs/