Čtvrtá generace Škody Fabia zklamala jenom absencí kombíku a nafty. Tímhle automobilka zájemce potěšila

Electric Station Service Electrical Power Car Car Park

Když se představila čtvrtá generace modelu Škoda Fabia, mnoho lidí nešetřilo pochvalnými reakcemi. To vše ale do doby, než přišla poměrně zarážející zpráva. Tento vůz se nebude prodávat v populární karosářské verzi kombi. To pochopitelně mnoho fanoušků i zájemců namíchlo. Podobně jako v případě sdělení, že se nepočítá ani s naftovými motory. Na druhou stranu to mohlo dopadnout i hůř. Některé věci naštěstí automobilka nechala při starém.

Čtyřválcový motor

Základní nabídka motorů mnohé zcela určitě zarazí. A není divu. Jenom benzínové motory, všechny o objemu jednoho litru a všechny pouze tříválcové. Zděšení však opadlo ve chvíli, kdy se objevila informace o tom, že je v plánu nakonec i čtyřválec. Ten bude vrcholnou motorizací čtvrté generace Fabie. Půjde o přeplňovaný motor 1,5 TSI s výkonem 150 koní.

Mohlo by vás zajímat:  Na prodej je třeba auto dobře připravit, očista a kvalitní fotky jsou samozřejmost
Zdroj obrázku: Freepik

Bez elektřiny

Najít auto, jehož motorizace by nebyla doplněna o elektřinu, je stále těžší. Mnoho automobilek podléhá trendu elektrifikace, a tak se nabídka začíná omezovat na hybridy, nebo dokonce čisté elektromobily. Škoda Fabia si však v tomto směru naštěstí nadále zachovává svou cestu a žádný z nabízených motorů, alespoň pro tuto chvíli, není elektrickým pohonem vylepšen.

V manuálu

S trendem elektrifikace přichází i eliminace manuálních převodovek, a tak už některé vozy s manuálem skoro neseženeme. To naštěstí opět nebude platit o nové Fabii. Základní motory jsou stále k dispozici s manuálem, a to buď pětistupňovým, nebo šestistupňovým. Jedinou výjimkou však bude vrchol motorizace 1,5 TSI, kde bude možné sáhnout jenom po sedmistupňové převodovce DSG.

Mohlo by vás zajímat:  Design automobilů se mění. Do popředí nastupuje digitalizace, ekologie a bezpečnost

S výkonem

Pravda, základní litrové motorizace výkonem nepřekypují, i když bude mnoho lidí, kterým budou vzhledem k jejich naladění dostačovat. Kdo však touží po výkonu větším, pro toho bude připravena motorizace vrcholná, čtyřválec 1,5 TSI s výkonem 150 koní, který by měl být poměrně slušným agregátem pod kapotou vzhledem k charakteristice celého vozu.

Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/cs/category/modely-cs/fabia-cs/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora