Nemáte rádi výmysl dnešní doby a to ten, že se dávají to nových jen litrové motory a to proto, aby auta splňovaly přísné emisní limity? Jediná automobilka se dnes downsizingu nepřizpůsobila. Stále se tak můžeme setkat u této značky s dvoulitrovými motory. A to je dobře. Jde o Mazdu, která ale také začne vyrábět elektromobil. Nicméně i v těchto modelech s elektrifikovaným motorem bude použit G- Vectoring Control Plus.
O co jde?
G- Vectoring Control plus využívá pohonu kol a brzd. Auto se s tímto systémem stává bezpečnější a lépe ovladatelné. Na své si tak přijdou především ti, kteří si jízdu vyloženě užívají. Tímto způsobem chce automobilka dosáhnout toho, že vylepší:
- Stabilitu auta
- Ovladatelnost auta
- Vlastnosti vozu
Lepší ovladatelnost u elektromobilů
Mazda 3 a Mazda CX-5 už tuto vymoženost mají. Objevit by se ale měla i v elektromobilech. Mělo by tak dojít k tomu, že síla těchto motorů a brzdy přispějí k lepší ovladatelnosti i u elektroaut. To, že auto reaguje vždy na tom nejvhodnějším místě a vyznamenává se velmi dobrými jízdními vlastnostmi už má ve svých elektromobilech například Tesla a pravděpodobně se bude rozšiřovat do dalších modelů. Je tohle ale řešení toho, že je hodně nehod a bude tak na silnicích bezpečněji? Možná částečně, nicméně za nehodu vždy může sám řidič a žádný sebelepší systém k soudnosti nepomůže. Jste vy zastánci různých „vylepšovadel“?