Kdo jezdí pravidelně na kole, pro toho je elektromobil jako stvořený. Právě cyklisté jsou ideální cílovou skupinou, která nejlépe ví, jak elektrické auto používat. Ne proto, že jsou v kondici a když dojde baterka, tak dojdou pěšky. Důvodem je způsob jízdy. Cesta elektromobilem se totiž až tak výrazně neliší od té, kdy jedeme na kole. V čem?
Hlavně rozložit síly
Elektromobil je obvykle omezený svým dojezdem. Stejně, jako je cyklista omezený svou fyzickou kondicí. Při delších trasách je tedy nutné myslet na správné rozložení sil. Není namístě přepálit start. Ideální je jet spíše pozvolně, aby v akumulátoru zůstalo dostatek energie na zvládnutí celé trasy. Pokud by byla až příliš dlouhá, je nezbytné myslet na odpočinek. V případě cyklisty v některé z osvěžoven, v případě elektromobilisty u nabíječky.
Z kopce bez brzdění
Jízda elektromobilem má s jízdou na kole společné i chování při jízdě z kopce. Během toho cyklista odpočívá, využívá sklonu a kopce a své hmotnosti. Obvykle nebrzdí, jelikož získaná rychlost mu pomůže dojet dál bez využití jakékoliv lidské energie. A stejné je to s elektromobilem. Nechat auto rozjet z kopce znamená, že nebude spotřebovávat žádnou energii a pár stovek metrů za kopcem pojede bez nutnosti šlapat na plynový pedál.
Před kopcem rozjet
A co dělají cyklisté před kopcem? Pochopitelně se rozjedou, aby jim energie získaná na rovince pomohla zdolat první část kopce bez velkého vysílení. A v elektromobilu to není jinak. Rozjetí pod kopcem znamená mnohem efektivnější jízdu z hlediska spotřeby. Zlom kopce už lze zdolat setrvačností a následná rovina, nebo dokonce sjezd nebude pro akumulátor elektromobilu nijak výrazně zatěžující.
Nejlépe plynule
Jízda cyklisty by měla být plynulá. Pozvolné rozjezdy, držení rychlosti a průběžné zpomalování. A přesně toto svědčí i elektromobilům, pokud se má jejich spotřeba co nejvíce přiblížit papírovým hodnotám. Agresivní styl jízdy neprospívá ani fyzické kondici cyklisty, ani baterce elektromobilu.
Zdroj: https://www.energysavingtrust.org.uk/sites/default/files/reports/Efficient%20driving%20in%20electric%20and%20low%20emission%20vehicles.pdf