Fiasko při nabíjení u ČEZ: Místo vysokých cen energie zdarma

100.rychlodobijecka Cez

Místo drahého nabíjení elektromobilů pravý opak. Přesně tak by se dala nazvat situace na dobíjecích stanicích ČEZ. Připomeňme, že nejprve tu byl měsíční paušál, který umožňoval dobíjet na těchto stanicích kdykoliv a jakkoliv, zcela zdarma. Tedy bez ohledu na to, jak dlouho zde majitel elektromobilu stojí, stejně jako bez ohledu na to, kolik energie si vezme. A to se mělo změnit.

Výrazné zpoplatnění

Původní paušál měl být zrušen a místo něho mělo být zavedeno několik tarifů podle toho, jak hodně majitel elektrického vozu jezdí a jak často bude na stanicích ČEZ dobíjet. Celkem byly stanoveny 4 varianty, a to:

  • Taxi – 1 750 Kč měsíčně s 500 kWh v paušálu a každou další za 3,5
  • Obchodní cestující –  550 Kč měsíčně s 122 kWh v paušálu a každou další za 4,5
  • Víkendový řidič – 200 Kč měsíčně s 36 kWh v paušálu a každou další za 5,5
  • Pay as you go – 0 Kč měsíčně s 0 kWh v paušálu a každou další za 7,5
  • Neregistrovaný – 0 Kč měsíčně s 0 kWh v paušálu a každou další za 9,5
Mohlo by vás zajímat:  Velmi pomalá jízda je ten nejhorší způsob, jak se snažit ušetřit palivo

A tímto ceníkem to končit nemělo, jelikož dále mělo být účtováno také stání na nabíjecí stanici. A to za cenu 2 Kč za každou započatou minutu. Zde je však nutné dodat, že tato cena se začíná účtovat až ve chvíli, kdy je elektromobil nabitý do 100 procent a tak v podstatě už jenom zabírá na stanici místo. Nebo se začne účtovat ve chvíli, kdy na rychlé stanici stojíte více než 90 minut a na té pomalé více než 8 hodin. Bez ohledu na to, kolik energie je ve voze.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály ČEZ

Nejprve jedno odložení

Tento ceník měl oficiálně vejít v platnost od měsíce března. Registrace mělo být možné provádět už během ledna a února s tím, že všem takto brzy registrovaným budou poplatky za leden a únor odpuštěny a první platby je budou čekat až s nástupem března.

Mohlo by vás zajímat:  Unikátní Ferrari 512 Modulo změnilo majitele

K tomu ale nakonec nedošlo. Jelikož vše patrně ještě nebylo zcela připraveno, odsunul ČEZ celý start o jeden měsíc. Vše tedy mělo oficiálně proběhnout prvního dubna. A nyní je jasné, že se to znovu nestihlo.

Zdroj obrázku: Tiskové materiály ČEZ

Místo plateb dobíjení zdarma

Na první pohled to mohlo vypadat jako aprílový žert, jelikož ani od prvního dubna nebyl přechod na nový systém stále realizován a tak stále nedošlo k tomu, aby mohli majitelé elektromobilů nabíjet podle nového tarifu. Co jim bylo umožněno místo toho? Nabíjení zdarma – už chápete, proč si řada lidí myslela, že jde o Apríl? Ale nebyl.

Možnost nabíjet zdarma měla trvat asi kolem 14 dní, než dojde k definitivnímu přechodu na nový systém u všech stanic. 14 dní ale uplynulo a stále se nic nedělo. A jelikož jsme dnes jednu takovou stanici osobně vyzkoušeli a stále jsme mohli nabíjet zdarma, tak můžeme říci, že bezplatné nabíjení trvá pátý týden.

Mohlo by vás zajímat:  Prototyp nového modelu i20 N byl poprvé odhalen při zimním testování
Zdroj obrázku: Tiskové materiály ČEZ

Zdarma pro každého

Pokud máte elektromobil, jsou stanice ČEZ stále skvělou možností, jak se dá nabíjet zcela zdarma. A to, i pokud nejste registrovanými zákazníky. Stačí připojit nabíječku a start nabíjení potvrdit na displeji. Bez nutnosti přikládat čip, stejně jako bez nutnosti skenovat QR kód.

A jak dlouho bude možnost načerpat energii do automobilu zcela zdarma pro všechny trvat? Kdo ví. Vyjádření ze strany ČEZ jsme ani nezjišťovali, jelikož po jednom odložení oficiálního termínu, po jeho prošvihnutí a potom, co se z 2 týdnů stalo 5, si nejsme jisti, zda by tato informace vůbec měla nějakou vypovídající hodnotu.

Zdroj: Autorský text, ČEZ
David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora