Fiat modernizoval malé Uno

Moderní interpretace kdysi nebývale populárního Fiatu Uno minula evropský trh velkým obloukem a koupíte jí momentálně pouze v Jižní Americe. Tam také italská automobilka momentálně uvádí modernizovanou verzi, která dostala mimo jiné systém start-stop nebo zcela nový interiér.

Začít ale musíme jako již tradičně u upravené karosérie. Ta nově disponuje užšími předními světlomety, kterým sekundují zadní skupinová světla s tmavší optikou. Maska chladiče si uchovala tři charakteristická žebra, je ale nově o něco agresivnější. Od verze Way navíc Uno disponuje bočními blikači, integrovanými do zpětných zrcátek.

Daleko větší modernizací však prošel interiér, který se výrazně připodobnil tomu v hatchbacku Novo Palio. Vše začíná u nového multifunkčního volantu, za kterým trůní nová kaplička přístrojů s centrálním digitálním displejem. S displeji se nekončí ani na zcela přepracovaném středovém panelu, kde najdeme multimediální systém tentokrát s Bluetooth konektivitou. Kromě působivějšího designu je pak vnitřek také ergonomičtější – ovládání elektrických oken se například přesunulo na panel dveří a hlavice řadící páky dostala nový tvar.

Mohlo by vás zajímat:  BMW představilo svůj první model s pohonem předních kol

Dost možná nejzajímavější je instalace systému start-stop, který je však za příplatek k dispozici pouze pro výbavu Evolution v kombinaci se zážehovou čtrnáctistovkou. Na svědomí jej má renomovaná firma Bosch a Fiat s ním slibuje až 20procentní úsporu paliva. K jeho aktivaci stačí v městském provozu vyřadit na neutrál a motor se automaticky vypne. Jeho znovunastartování pak zabere pouze 0,4 sekundy a je k tomu potřeba pouze sešlápnutí spojkového pedálu. 

Pod kapotou najdeme i nadále dvojici zážehových jednotek Fire Evo, které jsou schopny spalovat benzín i etanol. Slabší je litrový čtyřválec o výkonu 75 koní, doplněný o silnější čtrnáctistovku o výkonu 88 koní. Na přední kola přenáší výkon pětistupňový manuál nebo, v případě verze Sporting, také automat Dualogic Plus, u kterého byla klasická hlavice řadící páky nahrazena, po vzoru Alfy Romeo, tlačítky. Sekvenční změny lze provádět pomocí tlačítek pod volantem.

V nabídce najdeme celkem pět výbavových linii, přičemž hned ta první je velmi zajímavá. Nejlevnější Vivace v kombinaci s litrovým čtyřválcem je totiž jediným Unem, kterého se nedotkla modernizace a pokračuje tak i nadále v nezměněné podobě. Jeho zaměření odpovídá především interiér s velkými plastovými plochami. I ten však lze vybavit klimatizací, elektrickými okny, rádiem s CD a MP3 nebo posilovačem řízení. Jeho cena s třídveřovou karosérii začíná na 26 500 realech (cca 248 000 korun).

Mohlo by vás zajímat:  Nová edice Fiatu 500

Ostatní čtyři výbavové stupně již modernizací prošly. Nejlevnější z nich je Uno Attractive s litrovým motorem za cenu od 29 500 realů (cca 276 000 korun). Třetí stupeň Way je o 1000 realů (cca 9 000 korun) dražší a jako jediný může být osazen oběma motory. Nad ním stojí sportovněji pojatá varianta Sporting se čtrnáctistovkou a úplný vrchol je Uno Evolution se čtrnáctistovkou a příplatkovým start-stopem za 36 000 realů (cca 336 000 korun).

Zdroj: Fiat