Fiat představil terénní verzi Pandy 4×4

Předchozí generace Fiatu Panda 4×4 byla kromě klasického hatchbacku k dispozici i v off-roadové verzi Cross. Ta se vyznačovala především ochrannými plasty a daleko dobrodružnějším vzhledem. A komu tento model chyběl, nyní se dočká jeho pokračování.

Podobně jako v minulosti, i nyní nabízí Panda Cross velké množství ochranných plastů a jak velí tradice, ty v obou náraznících mají lak imitující kovový vzhled. Úpravou prošly mlhovky, které najdeme nyní těsně pod hlavními světlomety, přičemž oboje je vybaveno plastovou ochranou. Tu konec konců najdeme i kolem zadních světlometů. Nechybí ani střešní ližiny, vytažené blatníky a nová patnáctipalcová kola.

Podobně jako výchozí Panda 4×4, i verze Cross nabízí pohon všech čtyř kol s rozdělováním točivého momentu mezi přední a zadní nápravu podle potřeby, respektive elektronicky uzamykatelným diferenciálem. Voličem v interiéru pak řidič může volit jeden ze tří módů pohonu všech kol – Auto (automatická distribuce točivého momentu mezi obě nápravy), Lock (stálý pohon všech kol) a Hill Descent (optimální při sjíždění kopců). Panda Cross dostala standardní přední nápravu typu MacPherson, vzadu nalezneme torzní příčku.

Pod kapotou můžete zvolit buď přeplňovaný dvouválec 0.9 TwinAir o výkonu 90 koní s točivým momentem 145 Nm nebo vznětový čtyřválec 1.3 MultiJet o výkonu 80 koní s točivým momentem 190 Nm. K oběma motorům bude nabízena speciálně upravená šestistupňová manuální převodovka s kratším prvním stupněm, což má pomoct lépe zvládnout těžší terén.

Zdroj: Fiat

Komentáře