Fiat představuje nový globální sedan

S tichým koncem modelu Linea ve většině evropských států se Fiat na chvíli vytratil ze segmentu sedanů nižší střední třídy. Jak naznačuje v Istanbulu představený „projekt Ægea„, rozhodně to ale není natrvalo.

Spojení projekt je v tomto případě žádoucí – Ægea (což je italská pocta Egejskému moři, spojující Turecko s Evropou) je totiž pouze interní označení budoucí řady modelů nižší střední třídy, která bude kromě sedanu zahrnovat také hatchback a kombi. Nemusíte se tedy bát, že si při případné žádosti o testovací jízdu zlámete jazyk. Tento 4,5 metru dlouhý, 1,78 metru široký a 1,48 metru vysoký sedan s rozvorem náprav 2,63 metru dostane úplně odlišné jméno (nabízí se oprášení označení Tempra, Marea či Bravo/Brava).  

Mohlo by vás zajímat:  Inovativní aerodynamický koncept modelů Audi e-tron S

Karosérie byla již od počátku navrhována primárně jako sedan, což výrazně ulehčilo práci designérům v italském centru Fiatu. Především zadní část velice elegantně navazuje na zbytek karosérie a dává tak zapomenout na mnohdy nevzhledné „hrby“ tříprostorových verzí obyčejných hatchbacků. Nejzajímavěji působí tvar zadních světlometů, v přední části je viditelná inspirace v Číně prodávanou dvojicí Viaggio Ottimo.

Kabina si půjčuje prvky, známé z jiných modelů značky, případně celého koncernu FCA. Součástí standardní výbavy je multimediální systém Uconnect s pětipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním, rozhraním Bluetooth, funkcí audio streaming, čtečkou SMS zpráv, vstupy USB a AUX, integrací iPod a ovládáním na volantu. Za příplatek bude dostupná navigace Tom Tom. Díky docela velkorysým rozměrům pojme Ægea pětici cestujících a 510 litrů zavazadel. 

Mohlo by vás zajímat:  Řada levných Volkswagenů přijede do roku 2015!

Jako základ posloužila platforma Small Wide se vzpěrami McPherson vpředu a zadními vlečnými rameny. Pod kapotou bude celkem čtveřice výkonných a úsporných pohonných jednotek – dvě spalují benzín, dvě naftu. Jejich výkonové rozpětí sahá od 95 do 120 koní, přičemž k dispozici bude manuální nebo automatická převodovka. Nejúspornější provedení si v průměru řekne o 4 l/100 km, což je hodnota srovnatelná s Fiatem Panda. 

Výroba bude probíhat u společnosti Tofaş v turecké Burse. Prodej se rozběhne v listopadu a postupně se nový sedan dostane na 40 trhů regionu EMEA.

Mohlo by vás zajímat:  Mazda CX-50 představena v USA. Pochází z americké továrny a má být první vlaštovkou v portfoliu

Zdroj: Fiat