Finalisté českého Auta roku budí rozpaky. Výběr nejlepších připomíná snahu, jak se zavděčit úplně všem

Happy Customer Buying New Car Dealership

Auto roku se volí i v rámci České republiky. Anketa nese oficiální název Auto roku 2021/22 a v letošním ročníku vybraní novináři rozhodovali o těch nejlepších z celkem 38 aut. Z těchto aut vzešlo 6 finalistů – i když jich původně mělo být jenom pět. Finálová šestice však může budit určité rozpaky. Vypadá, jako by se novinářský výběr nejlepších chtěl zavděčit úplně všem.

Kdo je ve finále?

Podívejme se na jednotlivé finalisty. Je tu BMW i4. Elegantní cestovní kupé, které je poháněno výhradně elektřinou. Je celkem jasné, že v dnešní době prosazování čistého cestování nesmí elektromobil ve výčtu ideálních aut chybět. Do finále se ale dostala i Dacia Jogger. Nelze jí upřít praktičnost pro rodiny i díky sedmi sedadlům. Cenově je však Dacia známá jako naprostý lowcost a tomu odpovídá zpracování i výbava. Zajímavý je kontrast výběru tohoto auta především vůči prvně zmíněnému bavoráku, který je nejenom cenově úplně jinde.

Mohlo by vás zajímat:  Elektromolibisté zapínají klimatizaci bez obav. Znají tajemství, proč se katastrofické scénáře nenaplní

Do finále se dostala také šestá generace vozu Opel Astra. Vůz byl postaven na platformě EMP2, stejně jako Peugeot 308. I ten je letošním finalistou. Bystrému oku neujde, že se jedná o hodně podobná auta, máme-li to říct kulantně. A koho nepřekvapí tento fakt, určitě mu neujde rozsáhlost nabídky motorizací obou aut. Uspokojí zájemce o naftu, benzín i hybridní pohon. Zkrátka a jednoduše, zájemci o kompaktní hatchback mohou mít Opel či Peugeot s motorem přesně takovým, jaký chtějí.

Mohlo by vás zajímat:  Dokonalý Lexus IS200 hledá kupce. Jeho cena mnohé překvapí
Zdroj obrázku: Freepik

Dalším z finalistů je Subaru Outback. Ano, pořád je mezi zájemci o auto mnoho těch, kteří nedají dopustit na čtyřkolku. A tak ani ta nesmí chybět mezi současnými finalisty. Vlajková loď automobilky dokáže ukojit potřeby těch, kteří hledají nikoliv plnohodnotný offroad, ale auto, se kterým se v mírnějším terénu neztratí. Se kterým autem se naopak na silnici ztratit lze, to je Škoda Fabia. Škodovka je zkrátka stálicí našeho trhu a bylo by s podivem, kdyby neměla ve finále svého zástupce. Zákazníci věrní mladoboleslavské značce tak ve finálové šestici také najdou svého zástupce.

Mohlo by vás zajímat:  Zájemcům o diesel se hází klacky pod nohy. Koupit a udržovat takový vůz je problém

Náhoda, nebo záměr?

Finálová šestka tak obsahuje vozy diametrálně odlišné, ale s jedním společným znakem – vybere si z ní úplně každý. Otázkou je, nakolik jde o náhodu a nakolik o záměr, aby finálová šestice ankety Auto roku 2021/22 byla průřezem současným trhem, napříč různými kategoriemi.

Zdroj: https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/finaliste-auto-roku/r~1beeb84eae7011eca9b1ac1f6b220ee8/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora