Fisker – bude značka zachráněna německou firmou?

Americká automobilka Fisker, založená původem dánským designérem a podnikatelem Henrikem Fiskerem, se v posledních letech zmítá ve značných problémech. Do popředí zájemců o její koupi se nyní zařadila německá firma Fritz Nol AG.

Automobilka Fisker stihla do výroby dotáhnout pouze jediný model – hybridní sedan Karma. Poté se na výrobce začaly valit problémy jeden za druhým. Během hurikánu Sandy byl zničen značný počet neprodanýchnepojištěných vozů, zbankrotoval dodavatel baterií, odešel zakladatel Henrik Fisker, byla propuštěna většina zaměstnanců a složitá je situace také s financemi. To vše vyústilo v situaci, kdy automobilka již přes rok nevyrobila jediný exemplář modelu Karma a stojí na samotné hranici existence.

Mohlo by vás zajímat:  Mitsubishi ASX na LPG

Mezi zájemce o problémovou automobilku patří mimo jiné pravý americký petrolhead Bob Lutz, čínský BAIC nebo samotný zakladatel Henrik Fisker. Největší šanci má však v současnosti německá společnost Fritz Nol AG, která za značku nabídla 25 milionů dolarů. Němci americké vládě již také poslali návrh plánu, jak automobilku Fisker vrátit mezi funkční výrobce.

A co plány firmy Fritz Nol AG obsahují? Především splacení státní půjčky ve výši téměř 200 milionů dolarů, převedení výroby modelu Karma z Finska do USA, nalezení nového dodavatele baterií, začátek produkce 2.500 kusů modelu Karma ročně a následné uvedení odvozených variant Surf a Sunset (kombi a kabrio). V plánech se z finančních důvodů údajně nepočítá s produkční podobou levnějšího modelu Atlantic.

Mohlo by vás zajímat:  Test Kia Stonic 1.0 T-GDI MHEV: Mladý dospělý

Nevíme, zda prodej Fiskeru firmě Fritz Nol AG nakonec projde, ale doufáme, že se co nejdříve značka znovu rozjede. Byla by škoda, aby zmizela z povrchu zemského. A malá prosba na závěr – pokud někdo Fisker koupí, natáhnětě do jeho vedení zpátky zakladatele Henrika. Bez něj by to nebylo ono! 

Zdroj: AutoBild, De Telegraaf, Green Car Reports