Ford uvádí na trh novou generaci Fordu Mondeo

Čekání na pátou generaci Fordu Mondeo bylo skutečně dlouhé a vydání všech článků o něm by vydalo na celkem obsáhlý román. Prodleva mezi premiérou v Paříži před dvěma roky a dnešním dnem je však již pozapomenuta, protože modrý ovál konečně oficiálně spustil české prodeje.

V Čechách bude Mondeo s klasickými spalovacími motory dostupné pouze jako pětidvéřový liftback či prostorné kombi. Klasický tříprostorový sedan dostanete pouze ve verzi s hybridním pohonem. Když už jsme u něj, není na škodu připomenout, že se skládá z dvoulitrového zážehového čtyřválce a elektromotoru se systémovým výkonem 187 koní a průměrnou spotřebou 4,2 l/100 km. Elektrickému motoru bude dodávat energii lithium-iontový akumulátor o kapacitě 1,4 kWh. Na přední kola přenáší výkon šestistupňový automat. 

Zbývající dvě karosářské varianty budou zatím dostupné s trojicí zážehových a trojicí vznětových motorů. Základem je zážehová patnáctistovka EcoBoost o výkonu 160 koní s šestistupňovým manuálem či automatem, zbylé dvě benzínové varianty mají pod kapotou dvoulitrový EcoBoost o výkonu 203 nebo 240 koní a šestistupňový automat. Vznětová nabídka začíná u šestnáctistovky Duratorq TDCi o výkonu 115 koní s šestistupňovým manuálem, která bude dostupná i s balíčkem ECOnetic, a končí u dvoulitru Duratorq TDCi o výkonu 150 nebo 180 koní s šestistupňovým manuálem nebo dvouspojkovým automatem PowerShift, přičemž slabší je dostupná rovněž s eko úpravami ECOnetic. V příštím roce se nabídka rozšíří o verzi s pohonem všech kol, základní litrový tříválec EcoBoost o výkonu 125 koní a vrcholný vznětový čtyřválec 2.0 Duratorq TDCi se dvěma turbodmychadly a výkonem 210 koní.

Výbavové stupně budou prozatím pouze dva – základní Trend a vrcholný Titanium, přičemž hybridní provedení je dostupné výhradně ve stupni Titanium HEV. Ve stupni Trend nechybí přední, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag řidiče, automatické dvouzónová klimatizace, rádio s 4,2palcovým barevným displejem, elektricky ovládaná přední i zadní okna, mlhovky, tempomat, elektrická a vyhřívaná zrcátka či stabilizace s kontrolou trakce. Stupeň Titanium přidává multimediální systém SYNC s hlasovým ovládáním, palubní počítač s 10,1palcovým barevným displejem, vyhřívaná přední sedadla, funkci rozpoznávání dopravních značek nebo 17palcová litá kola. Hybridní model ve výbavě Titanium HEV disponuje několika odlišnými prvky, mezi které lze zařadit 16palcová litá kola nebo regenerativní brzdění HEV. Adaptivní LED přední světlomety stojí shodně 31 850 korun, parkovací asistent pořídíte za 17 000 korun, adaptivní tempomat s asistentem pro předvídání nehody stojí 51 800 korun, respektive 39 100 korun ve verzi Titanium, 3D navigace v sadě Audio 8 přijde na 50 900 korun u verze Trend, respektive 40 400 korun u verze Titanium a airbag v bezpečnostním pásu stojí u verze Titanium 5100 korun.

Mohlo by vás zajímat:  Ford Thunderbird - Hromový pták na prodej

Základní cena liftbacku s patnáctistovkou EcoBoost a manuálním šestikvaltem a výbavou Trend je 611 900 korun. Naftová šestnáctistovka Duratorq TDCi přijde na 623 900 korun a slabší dvoulitr Duratorq TDCi na 651 990 korun. Výbava Titanium startuje s „patnáctkou“ EcoBoost na 672 990 korunách. Slabší dvoulitr EcoBoost přijde na 783 990 korun, silnější na 834 990 korun. Naftová paleta zahrnuje slabší dvoulitr TDCi za 712 990 korun a silnější za 754 990 korun. Příplatek za karosérii kombi činí 30 000 korun, za automatickou převodovku 50 000 korun a eko balíček ECOnetic 15 000 korun. Hybridní sedan v jediné výbavě Titanium HEV přijde na 762 990 korun.

Srovnání liftbacku s konkurencí:

 
Model: Ford Mondeo 5dv. Opel Insignia 5dv. Volkswagen Passat 4dv.
Rozměry (d/š/v): 4871/1852/1482 mm 4842/1856/1498 mm 4767/1832/1456 mm
Rozvor:  2850 mm 2737 mm 2791 mm
Velikost kufru: 541/1437 l 530/1470 l 586 l
Zážehové motory: 1.5 EcoBoost (160 k), 2.0 EcoBoost (203/240 k) 1.8 EcoTec (140 k), 1.4 Turbo (140 k), 1.6 Turbo (170 k), 2.0 Turbo 4×4 (250 k), 2.8 Turbo 4×4 (325 k) 1.4 TSI (125 k), 1.4 TSI ACT (150 k)
Vznětové motory: 1.6 Duratorq TDCi (115 k), 2.0 Duratorq TDCi (150/180 k) 2.0 CDTI (110/120/130/140/163 k), 2.0 CDTI BiTurbo (195 k) 1.6 TDI (120 k), 2.0 TDI (150/190 k), 2.0 BiTDI 4Motion (240 k)
Alternativní pohon:  ————— 1.4 Turbo LPG (140 k)  —————
Základní cena: 611 990 Kč 602 900 Kč (v akci 527 900 Kč) 638 900 Kč

Srovnání kombi s konkurencí:

 
Model: Ford Mondeo Kombi Škoda Superb Combi Volkswagen Passat Variant
Rozměry (d/š/v): 4867/1852/1501 mm 4833/1817/1511 mm 4882/1832/1477 mm
Rozvor:  2850 mm 2761 mm 2791 mm
Velikost kufru: 500/1605 l 633/1865 l 650/1780 l
Zážehové motory: 1.5 EcoBoost (160 k), 2.0 EcoBoost (203/240 k) 1.4 TSI (125 k), 1.8 TSI (160 k), 2.0 TSI (200 k), 3.6 FSI V6 4×4 (260 k) 1.4 TSI (125 k), 1.4 TSI ACT (150 k)
Vznětové motory: 1.6 Duratorq TDCi (115 k), 2.0 Duratorq TDCi (150/180 k) 1.6 TDI (105 k), 2.0 TDI (140/170 k) 1.6 TDI (120 k), 2.0 TDI (150/190 k), 2.0 BiTDI 4Motion (240 k)
Alternativní pohon:  —————  —————  —————
Základní cena: 641 990 Kč 574 900 Kč 689 900 Kč
Mohlo by vás zajímat:  Nový Ford Mustang - Jak bude nakonec vypadat?

Srovnání hybridního sedanu s konkurencí:

 
Model: Ford Mondeo HEV Kia Optima Hybrid Lexus IS 300h
Rozměry (d/š/v): 4867/1852/1501 mm 4845/1830/1455 mm 4665/1810/1430 mm
Rozvor:  2850 mm 2795 mm 2800 mm
Velikost kufru: 383 l 369 l 450 l
Motor: 2.0 Hybrid iVCT (187 k) 2.0 CVVL HEV (190 k) 300h (223 k)
Kapacita baterií: 1,4 kWh 1,43 kWh 1,8 kWh
Dojezd na el.: neudává se neudává se 4 km
Základní cena: 762 990 Kč 779 980 Kč (v akci 759 980 Kč) 969 000 Kč

Zdroj: Ford

Komentáře