Honda Jazz 1,5i-VTEC CVT 2018 – „Vyladěna do jazzu“

Japonská automobilka Honda vypustila další kousek do svého segmentu B. Béčkem označované hatchbacky tak dostaly nového sourozence. Pěkně ostrého a jak se papírově zdá i nadupaného „hot-hatche“.

Osobně nejsem vyznavačem asijských automobilek a jejich designérských dílen, ale nový Jazz na první pohled opravdu zaujme. Osobně mě zaujal hned na parkovišti při přejímce. Dnes už, řekl bych, klasická trojkombinace – bílá, černá a červená autu opravdu sluší.

Náš redakční Jazz byl vyladěn opravdu do největší detailů. Vydržel bych okolo něj chodit a zírat snad celé hodiny. Černá litá 16“ kola spolu s přední maskou vozu a zejména pak zadním difuzorem oku opravdu lahodí. Detaily lazené do červena dodají autu opravdu šmrncovního ducha. To vše vyvažují bílé plochy bez zbytečných designových (či snad funkčních) proláklin. Říká se, že bíla opticky zvětšuje, ale tenhle „hot-hatch“ i v jiných barevných kombinacích, na výběr je z osmi variant, s ledovým klidem můžeme zařadit i do kategorie vozů kompaktních SUV.

Nebudeme ale jen povrchní, odprostíme se opravdu od povedené verze a podíváme se také pod kapotu a do interiéru. Ve vnitřním prostoru zaujme čalounění s proužkovaným vzorem stejně jako volant společně s řadící pákou s koženým potahem. Vše je zvýrazněno červeným tónovaným stehováním. Co se týče sedadel a teď mám na mysli zejména ty v první řadě, upřímně, mohla by být bytelnější. Nejsem žádný expert Pepa z konkurenčního média, ale pocit „propadání se“ prostě zažít nechcete. Interiéru lze však jednoznačně pochválit jeho prostornost. Jazz je dokonce s 1314litry zavazadlového prostoru nejlepší ve své třídě. V pohodě předčí v disciplíně praktičnosti při skládání nákladu například novou Audi A3, kterou jsme taktéž otestovali a zanedlouho bude k dispozici i redakční test.

Pojďme ale dále. Vlastně, pojeďme… S čistým štítem lze konstatovat, že nový Jazz vážně sedí. Při typických městských manýrech, rozuměj, manévrech se proplete kolonou či zákoutími Starého Města raz dva. Stačí jen sešlápnout pedál a benzínová „jednapětka“ ve spojení s bezestupňovou převodovkou CVT se o vše postará. Řeknete si, co víc já nebo moje hezčí polovička, potřebuju?

Mohlo by vás zajímat:  TEST Nissan Juke n-tec 1.6 DIG-T 190k - Ostrý klaun

Co třeba vyjet z města? Mimo město a na okreskách se v této konfiguraci ve spojení s převodovkou CVT prostě budete trápit. A to možná tak, že i vaše polovička. Lineární převodovka, která vlastně „neřadí“ (v klasickém slova smyslu) vás může při neznalosti auta dostat do pěkně prekérních situací. Stěží lze ze začátku odhadnout jak moc dopředu a (o) kolik podřadit například při předjíždění. Převodovka navíc motor nadupaný 130koňmi prostě zabíjí. Na cca 1200kg hmotnosti se jedná o prima stádo koní, ale opratě jim skutečně povolíte jedině s manuálem.

Jak bylo popsáno výše, převodovka vám na silnici žádné výkonnostní souboje určitě nedovolí, za to budete mít čas na početní úlohy. Skutečně! Počítač, který vás má bavit a tak i celý infotainment stojí na Androidu. Jedná se o upravenou verzi, kterou lze vidět v mobilních telefonech, takže ikony pro otevření galerie, zmíněnou kalkulačku nebo nastavení není nutno popisovat. Člověka takové rozhraní svádí k úvaze, že by si v tak prostorném a aplikacemi nabitém autě mohl zařídit malou pojízdnou kancelář. A skutečně mohl! Jen by to chtělo trochu se obrnit pevnými nervy.

V redakčním testu bývá auto obvykle týden. Obvykle se s autem a jeho ovládacími prvky seznámíte za den, dva, maximálně tři. V tomto případě se mi tajemství samurajů, jak využít veškerý potenciál infotainmentu rozluštit nepodařilo.

Ale to nevadí, nová Honda Jazz se stylovým, důmyslným a prostorným interiérem nikdy nebyla v lepší formě. Já i celá naše redakce věříme, že spotřeba 5.4l v kombinaci se zavazadlovým prostorem, prostorem pro cestující a designem je tím správným směrem kudy dál.

Cena od: 339 900 Kč (akční cena)

Komentáře