Honda Jazz 1.5 i-VTEC DYNAMIC – zase o něco výkonnější a pohlednější

Honda Jazz, to je léty ověřená stálice na trhu s automobily v tzv. „béčkovém“ segmentu, my jsme aktuálně otestovali její modernizovanou třetí generaci, ta navíc přichází s novou pohonnou jednotkou, s atmosférickým čtyřválcem 1.5 i-VTEC. Do příchodu této nové motorizace jste si Hondu Jazz mohli pořídit akorát s benzínovou 1.3 i-VTEC, a to buď v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou, nebo se samočinnou převodovkou CVT, která poměrně nedávno prošla také naším redakčním testem.

Aktuálně testovaný, modernizovaný vůz byl tedy vybaven zmiňovanou patnáctistovkou o výkonu 96 kW, v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou. Modernizace se dotkla také vnějších partií Jazzu, které jsou nejvíce patrné v jeho přední partii. Modernizovaný Jazz je zase o něco hravější než jeho předchůdce, je to takový posel dobré nálady, zvláště v testovaném barevném provedení, ve kterém krásně vystupuje z té nudné, šedé řady ostatních vozů.

Jeho přední partie je výrazně proříznuta objemnými, horizontálně orientovanými světlomety, které plynně přechází do přední masky. Na tento pás světel a přední masky navazuje tělo samotného nárazníku, který působí velmi mohutně a bytelně. Nárazník je zjemněn poměrně velkým vykrojení, a to po obou stranách. Do tohoto vykrojení jsou velmi elegantně umístěna mlhová světla s chromovaným lemováním. U testované verze Dynamic je pak spodní nárazník vybaven decentním lízátkem s efektním červeným pruhem.

Boční profil vozu je velmi klínovitý, již od předního nárazníku se boční linie auta výrazně zvedá k samotné střeše. Honda Jazz, je co do proporcí, spíše takovým MPV v segmentu malých vozů. Odtud také plyne její největší přednost, kterou je především vnitřní prostor. Boční dveře Jazzu jsou oživeny zajímavým prolisem, který tvoří propojovací prvek obou bočních klik a stylově přechází do zadní partie, konkrétně do zadních koncových světel.

Zadní partii vévodí kontrastně, svisle orientovaná koncová světla, která přechází až do horní části pátých dveří a efektně tak po stranách lemují zadní okno. Spodní části mohutného nárazníku, který prostorově přebírá velkou část bočních blatníků, nesmí chybět decentní ozdobná lišta, opět s červeným probarvením, a decentním sportovním náznakem difuzoru.

Vnější vzhled nejen testované Hondy Jazz je nápaditý, originální a velmi dynamický. Honda Jazz je pro daný segment opravdu velkým oživením.

Vnitřní prostor Jazzu je díky zmiňované stavbě karoserie vozu opravdu objemný. Velmi příjemná je pozice za volantem, ta je vyšší a nastupování do vozu je tak velice snadné a komfortní. Na interiéru Jazzu ale nejvíce oceníte variabilitu jeho vnitřního prostoru. Zde si Honda Jazz zaslouží obrovskou pochvalu. Je nutné ocenit, že i vozidlo tohoto segmentu takto efektně a chytře umí s vnitřním prostorem pracovat. Zadní lavice vozu označována výrobcem jako Magic Seats disponuje buď možností sklopení sedáků směrem vzhůru k opěradlům a vytvoření dalšího úložného prostoru při jízdě pouze dvou osob, nebo při sklopení opěradel umí sedák sjet mírně dopředu a dolů, vznikne Vám tak rovná ložná plocha od nakládací hrany kufru až po přední sedadla. Opěradlo zadní lavice navíc disponuje možností částečného sklopení, tedy zvýšení komfortu pro cestování osob na zadních pozicích. Dalším pozitivem je velmi nízká nakládací hrana zavazadlového prostoru. Honda Jazz opravdu myslí na své uživatele, a to se nám hodně líbí.

Honda Jazz se skvěle řídí, jednou z věcí, která tomu napomáhá je do ruky dobře padnoucí volant. Jeho obvod se mi osobně zdál být větší, ve spojitosti s užším věncem přesto uživatelsky velmi příjemný. Kaplička přístrojů je poměrně kompaktně integrovaná do vcelku objemné palubní desky. Kaplička disponuje trojicí kruhových budíků, dvou analogových (rychloměr a otáčkoměr) a jednoho digitálního, s ne zcela soudobou grafikou, která Vás hltí daty z palubního počítače nebo tempomatu. Střední části palubní desky vévodí, všeobecně ne zcela oblíbený, displej palubního infotainmentu. Ve výsledku je celkem přehledný, ale jeho grafika je oku nelahodící, nutnost potvrzování bezpečnostních informací při každém nastartování Vás dokážou značně otrávit. Vyvažme to ale raději nějakou chválou, tu nalézáme hned pod zmiňovaným displejem, nejedná se o nic jiného než o volič manuální převodovky, který je v „hondím“ stylu velmi decentní a jeho dráhy jsou krátké a přesné.

Earth Dreams, to je označení pro motorizaci, kterou byl vybaven náš testovaný Jazz. Honda se zde snaží o dosažení jistého kompromisu, rovnováhy mezi samotnou ekologií a dynamickými parametry pohonných jednotek. Jak jsem Vás již informoval 1.5 je v Jazzu nabízena nově. Motor je to velice agilní, s duchem sportovce, jeho výkon 96kW při 6600 ot/min. je pro vůz více než adekvátní. Nechá se hravě vytáčet a s výkonem v nízkých otáčkách nemá sebemenší problém. Jeho spojitost s šestistupňovým manuálem funguje velmi dobře, jeho nastavení je laděno spíše sportovně, do tahu. Město a přilehlé okresky byly pro testovaný Jazz příjemnějším teritoriem než samotná dálnice, kde při dálničním limitu točíte necelé 4000 otáček. Podvozek a samotné řízení jsou na tom velmi obdobně, podvozek je sice tužší, přesto veškeré nerovnosti žehlí s velkým přehledem, řízení je potom příjemně strmé s přesností hodináře. Honda Jazz, v této specifikaci, si v rámci týdenního testu řekla o 6,5 litrů a to je ve spojitosti s dynamickými rysy, která nám s velkým předváděla velmi dobrý údaj.

Aktuální nabídka Hondy Jazz je rozdělena do čtyřech stupňů výbavy. Jedná se stupně Trend, Comfort, Elegance a Dynamic. Aktuálně testovaná silnější motorizace se pojí pouze s výbavou Dynamic, možnost volby pak máte jen při výběru převodovky. Základní cena Hondy Jazz ve výbavě Trend a s benzínovou třináctistovkou začíná na 379 900kč. U testované motorizace 1.5 i-VTEC a ve výbavě Dynamic a s manuální šestistupňovou převodovkou startuje Jazz na 479 900kč.

Honda Jazz je vozem, který myslí na své uživatele. Nabídne Vám velký vnitřní variabilní prostor na půdorysu městského vozu. To vše je v kombinaci s novou motorizací opepřeno dynamickými jízdními vlastnostmi, které Vás rozhodně nudit nebudou. Pomyslnou třešničkou na dortu, je pak výbava Dynamic, která už tak pohledný Jazz přiostří o dravěji tvarované nárazníky a decentní křídlo pátých dveří. Nám se testovaný Jazz velmi líbil a Vám ho můžeme s klidem doporučit.

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  TEST Peugeot 308 SW 1.2 PureTech