Hybridní Lexus UX 250h skvěle vypadá i jede. Chyběla nám běžná výbava

Když se řekne Lexus, i neznalému se vybaví, že jde o divizi luxusních vozidel, spadající do koncernu Toyota. Jak toto splňuje hybridní model Lexus UX 250h? Ukazuje, že auto má co nabídnout jak z hlediska vzhledu, tak i jízdních vlastností. A výbava? U základní verze, která prošla naším testem, může být řada lidí přece jenom lehce zklamána. Ale pěkně po pořádku.

Lexus UX 250h láká na typický a ostřejší design, ale nižší praktičnost

Pokud jsou vozy Lexus něčím typické, je to rozhodně výrazná maska chladiče, která nechybí ani u modelu Lexus UX 250h. Už v rámci masky je vidět několik ostrých hran a tvarů, které následně přecházejí dále. V tvarování kapoty, v přední světla, ale i dále do boků. Opomenout povedeně tvarovaná zrcátka, která však možná až zbytečně výrazně vystupují do prostoru dále od vozu. Skvěle vypadá i záď vozu, kde nelze opomenout hlavně velmi povedené tvarování zadních světel, které opět ukazují to, že je Lexus UX 250h laděn spíše do ostřejších, než uhlazených a elegantních tvarů.

Jak už je u hybridních vozidel zvykem, je třeba počítat s tím, že praktičnost související především s velikostí zavazadlového prostoru je spíše nízká. Na druhou stranu Lexus UX 250h je spíše městským SUV než kombíkem určeným na rodinné dovolené. Tomu odpovídá i 320 litrů zavazadlového prostoru, který navíc není nijak výrazně hluboký, což není ideální. Na převoz drobností, u kterých nechcete, aby cestovaly zavazadlovým prostorem se dá využít ještě asi 10 cm hluboký prostor pod klasickou podlahou zavazadelníku.

Interiér má svůj styl. Ovládací prvky můžete někdy hledat

Už při prvním pohledu do interiéru je jasné, že i tady se chce Lexus UX 250h odlišit od svých konkurentů. To, že jde o luxusní divizi automobilů chce dát najevo třeba analogovými hodinami, které jsou umístěny hned vedle displeje ve střední části, který je prakticky nakloněn směrem k řidiči, což se dá říci i o řadě dalších prvků ve středové části auta. Tím jsou mnohem snadněji dostupné. Vzhledem k naší testovací verzi bylo na některých místech prázdné místo, což je u vyšších modelů využito ovládáním dalších prvků výbavy.

Mohlo by vás zajímat:  Renault Koleos 1.6 dCi – výrazný posun vpřed

Nutno říci, že ovládací prvky vozu Lexus UX 250h jsou umístěny na různých místech po celém voze a tak je třeba na začátku trocha cviku a paměti, abyste věděli, jakým směrem svou ruku natáhnou. Příkladem je třeba volba jízdního režimu nebo zapnutí či vypnutí kontroly trakce. Poměrně schována bylo ovládání ruční brzdy, pod tlačítkem Start/Stop. Naopak musíme vyzdvihnout dobře vyřešené ovládání radia, nebo i praktický touchpad, který lze využít bez nutnosti, jakkoliv pohnout rukou na loketní opěrce.

Vyladěný hybridní pohon oceníte nejenom při jízdě ve městě

Pod kapotou modelu Lexus UX 250h se nachází benzínový řadový čtyřválec o objemu 1987 cm3, který má výkon 146 koní. Doplněný je elektromotorem o výkonu 109 koní. Celkově auto nabídne výkon 178 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 8,5 sekundy. Láká i na skvělou spotřebu, která je udávána v rozmezí 4,1 – 4,3 litrů na sto. Pokud však plánujete vyrazit i na dálnici, počítejte s výraznějším zvýšením těchto hodnot.

Auto se během testu jevilo z hlediska jízdních vlastností velmi příjemně. I když zrychlení z nuly na stovku by mohlo být ještě o něco lepší, nelze vozu upřít skvělou pružnost ve chvíli potřeby výraznějšího zrychlení během jízdy. Hybridní systém fungoval zcela spolehlivě a zcela automaticky, dle potřeby využíval síly buď spalovacího, nebo elektromotoru. Jízda ve městě byla mnohdy plně v režii elektřiny, zatímco mimo něj se přihlašoval o slovo i benzinový motor. Díky speciálnímu tlačítku bylo možné aktivovat i plně elektrický režim.

Výbava nezklame, ale mnoho očekávaných věcí nám chybělo

Jakkoliv nás vůz nadchl z hlediska designu, interiéru nebo jeho jízdních vlastností, o to více nás mírně zklamala výbava. Naše testovaná verze Lexus UX 250h 2WD Elegance se prodává za cenu 950 000 Kč. V této ceně tak nějak očekáváte třeba to, že součástí vozu bude k dispozici navigace, přední parkovací senzory, zadní parkovací senzory, nebo couvací kamera. Ani jedním však tato verze nedisponuje, což je u auta za milion trochu zklamání.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Škoda Fabia Combi

Na druhou stranu nechceme autu křivdit, jelikož i když chyběly pro mnoho lidí zcela základní věci, nabídl Lexus UX 250h to, že řada aut v této cenové hladině nemá. třeba přednárazový bezpečností systém, dynamický adaptivní tempomat, systém při opuštění jízdního pruhu, ale i asistent semi-autonomní jízdy, který fungoval velmi dobře a spolehlivě. V tu chvíli autu jistě odpustíte, že nemá integrovanou navigaci a parkovat musíte hezky „po staru“ podle svého odhadu s využitím zrcátek.

Závěrečné shrnutí

Jak Lexus UX 250h 2WD Elegance hodnotíme? Rozhodně pozitivně. Nelze mu upřít povedený design interiéru a exteriéru, skvělý hybridní pohon i parádní jízdní vlastnosti. Naopak negativně musíme ohodnotit spíše menší zavazadlový prostor, ale také to, že nám v naší testované verzi chyběla dnes už téměř základní výbava jako parkovací senzory, couvací kamera nebo navigace. Na druhou stranu existence té, která nemusí být standardem v jiných vozech vše vykompenzovala.

Komentáře

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora