Hybridní Lexus UX 250h skvěle vypadá i jede. Chyběla nám běžná výbava

Img 20191215 121051

Když se řekne Lexus, i neznalému se vybaví, že jde o divizi luxusních vozidel, spadající do koncernu Toyota. Jak toto splňuje hybridní model Lexus UX 250h? Ukazuje, že auto má co nabídnout jak z hlediska vzhledu, tak i jízdních vlastností. A výbava? U základní verze, která prošla naším testem, může být řada lidí přece jenom lehce zklamána. Ale pěkně po pořádku.

Lexus UX 250h láká na typický a ostřejší design, ale nižší praktičnost

Pokud jsou vozy Lexus něčím typické, je to rozhodně výrazná maska chladiče, která nechybí ani u modelu Lexus UX 250h. Už v rámci masky je vidět několik ostrých hran a tvarů, které následně přecházejí dále. V tvarování kapoty, v přední světla, ale i dále do boků. Opomenout povedeně tvarovaná zrcátka, která však možná až zbytečně výrazně vystupují do prostoru dále od vozu. Skvěle vypadá i záď vozu, kde nelze opomenout hlavně velmi povedené tvarování zadních světel, které opět ukazují to, že je Lexus UX 250h laděn spíše do ostřejších, než uhlazených a elegantních tvarů.

Jak už je u hybridních vozidel zvykem, je třeba počítat s tím, že praktičnost související především s velikostí zavazadlového prostoru je spíše nízká. Na druhou stranu Lexus UX 250h je spíše městským SUV než kombíkem určeným na rodinné dovolené. Tomu odpovídá i 320 litrů zavazadlového prostoru, který navíc není nijak výrazně hluboký, což není ideální. Na převoz drobností, u kterých nechcete, aby cestovaly zavazadlovým prostorem se dá využít ještě asi 10 cm hluboký prostor pod klasickou podlahou zavazadelníku.

Mohlo by vás zajímat:  TEST BMW řada 2 Active Tourer

Interiér má svůj styl. Ovládací prvky můžete někdy hledat

Už při prvním pohledu do interiéru je jasné, že i tady se chce Lexus UX 250h odlišit od svých konkurentů. To, že jde o luxusní divizi automobilů chce dát najevo třeba analogovými hodinami, které jsou umístěny hned vedle displeje ve střední části, který je prakticky nakloněn směrem k řidiči, což se dá říci i o řadě dalších prvků ve středové části auta. Tím jsou mnohem snadněji dostupné. Vzhledem k naší testovací verzi bylo na některých místech prázdné místo, což je u vyšších modelů využito ovládáním dalších prvků výbavy.

Nutno říci, že ovládací prvky vozu Lexus UX 250h jsou umístěny na různých místech po celém voze a tak je třeba na začátku trocha cviku a paměti, abyste věděli, jakým směrem svou ruku natáhnou. Příkladem je třeba volba jízdního režimu nebo zapnutí či vypnutí kontroly trakce. Poměrně schována bylo ovládání ruční brzdy, pod tlačítkem Start/Stop. Naopak musíme vyzdvihnout dobře vyřešené ovládání radia, nebo i praktický touchpad, který lze využít bez nutnosti, jakkoliv pohnout rukou na loketní opěrce.

Mohlo by vás zajímat:  Test Toyota Yaris Cross: Úsporný hybrid se díky pohonu 4x4 hodí i jinam, než je městská silnice

Vyladěný hybridní pohon oceníte nejenom při jízdě ve městě

Pod kapotou modelu Lexus UX 250h se nachází benzínový řadový čtyřválec o objemu 1987 cm3, který má výkon 146 koní. Doplněný je elektromotorem o výkonu 109 koní. Celkově auto nabídne výkon 178 koní, což znamená zrychlení z nuly na stovku za 8,5 sekundy. Láká i na skvělou spotřebu, která je udávána v rozmezí 4,1 – 4,3 litrů na sto. Pokud však plánujete vyrazit i na dálnici, počítejte s výraznějším zvýšením těchto hodnot.

Auto se během testu jevilo z hlediska jízdních vlastností velmi příjemně. I když zrychlení z nuly na stovku by mohlo být ještě o něco lepší, nelze vozu upřít skvělou pružnost ve chvíli potřeby výraznějšího zrychlení během jízdy. Hybridní systém fungoval zcela spolehlivě a zcela automaticky, dle potřeby využíval síly buď spalovacího, nebo elektromotoru. Jízda ve městě byla mnohdy plně v režii elektřiny, zatímco mimo něj se přihlašoval o slovo i benzinový motor. Díky speciálnímu tlačítku bylo možné aktivovat i plně elektrický režim.

Výbava nezklame, ale mnoho očekávaných věcí nám chybělo

Jakkoliv nás vůz nadchl z hlediska designu, interiéru nebo jeho jízdních vlastností, o to více nás mírně zklamala výbava. Naše testovaná verze Lexus UX 250h 2WD Elegance se prodává za cenu 950 000 Kč. V této ceně tak nějak očekáváte třeba to, že součástí vozu bude k dispozici navigace, přední parkovací senzory, zadní parkovací senzory, nebo couvací kamera. Ani jedním však tato verze nedisponuje, což je u auta za milion trochu zklamání.

Mohlo by vás zajímat:  Test Aprilia SR GT 125: Tenhle skútr nemusí zůstávat jenom ve městě

Na druhou stranu nechceme autu křivdit, jelikož i když chyběly pro mnoho lidí zcela základní věci, nabídl Lexus UX 250h to, že řada aut v této cenové hladině nemá. třeba přednárazový bezpečností systém, dynamický adaptivní tempomat, systém při opuštění jízdního pruhu, ale i asistent semi-autonomní jízdy, který fungoval velmi dobře a spolehlivě. V tu chvíli autu jistě odpustíte, že nemá integrovanou navigaci a parkovat musíte hezky „po staru“ podle svého odhadu s využitím zrcátek.

Závěrečné shrnutí

Jak Lexus UX 250h 2WD Elegance hodnotíme? Rozhodně pozitivně. Nelze mu upřít povedený design interiéru a exteriéru, skvělý hybridní pohon i parádní jízdní vlastnosti. Naopak negativně musíme ohodnotit spíše menší zavazadlový prostor, ale také to, že nám v naší testované verzi chyběla dnes už téměř základní výbava jako parkovací senzory, couvací kamera nebo navigace. Na druhou stranu existence té, která nemusí být standardem v jiných vozech vše vykompenzovala.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora