Hyundai představil koncept nového crossoveru

Nedá mi to trošku si povzdechnout nad tím, co nám Hyundai servíruje ve svých showroomech a co na velkých světových autosalonech. Tak například koncept RM15 s pohonem zadních kol a za předními sedadly uloženým přeplňovaným dvoulitrem bychom velice rádi vyměnili za trošku schizofrenní Veloster Turbo, kříženec terénního motocyklu, SUV a kupé HND-12 Enduro by zase klidně mohl nahradit Tucson nebo při nejmenším ix20 Cross. 

Ony jeho ingredience totiž ix20 Cross až nápadně připomínají, samozřejmě až na prostorný interiér, co je více než kombi. Zvýšenou světlou výšku tak doplňuje ochranné obložení blatníků a tmavě šedé lišty ve spodní části vozu, což má navozovat pocit robustního SUV. Přední část dostala novou interpretaci šestiúhelníkové masky chladiče, z níž vychází stříbrná lišta, končící až u blatníku. Prahy s integrovanými schůdky zlepšují manipulaci s nákladem na střešních nosičích, lišta ve sloupku C pro změnu zlepšuje aerodynamiku. Kamery místo zrcátek vysílají jasný vzkaz, že klasickým „zrcadlům“ začíná zvonit hrana.

Mohlo by vás zajímat:  Toyota modernizovala SUV 4Runner

Pokud je někde viditelná ona inspirace světem terénních motocyklů, pak je to v interiéru. Design volantu odráží vzhled řídítek, vnitřní kliky evokují přední kapotu jednostopého dopravního prostředku a zavazadlový prostor s výsuvnými schránkami přímo vybízí k uložení nejrůznějšího freestylového náčiní. Palubní deska včetně digitálního přístrojového panelu je minimalisticky orientována na řidiče, toho pak mají prvky „obklopovat způsobem, jímž vzniká dynamická atmosféra.“ 

O pohon 4271 mm dlouhého, 1852 mm širokého a 1443 mm vysokého crossoveru s rozvorem 2650 mm se stará přeplňovaný dvoulitr v kombinaci se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem. Podrobnější informace stejně jako náznak možnosti budoucí produkce nicméně chybí…

Mohlo by vás zajímat:  Je libo VW Taigun ještě před uvedením na trh?

Zdroj: Hyundai