Hyundai představil nový sedal vyšší střední třídy

Možná si na pamatujete na dubnovou premiéru Hyundaie AG, který se měl podle tehdejších zpráv zařadit do luxusního segmentu po bok BMW řady 7 či Mercedesu třídy S. Vše je ale nakonec trochu jinak – jméno AG nahradil Aslan a z ambicí ohrozit řadu 7 jsou ambice ohrozit menší řadu 5.

4,97 metru dlouhý a 1,87 metru široký sedan zapůsobí na Hyundai nezvykle uhlazeným až konzervativním designem. Chromovanou přední masku doplňují LED diody pro denní svícení, LED diodové mlhovky i LED diodová zadní světla. Velmi zajímavý je profil vozu, který je na první pohled zaměnitelný s větším Genesisem.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky v nabídce hatchbacku DS 4

Genesis připomíná Aslan také uvnitř a to ať už použitými materiály nebo úrovní výbavy. Za čtyřramenným volantem najdeme digitální přístrojový panel, na středovém panelu se vyjímá multimediální systém s navigací, informacemi v reálném čase a parkovací kamerou. Nad bezpečností bdí systém upozorňující na opuštění jízdního pruhu, adaptivní tempomat, systém varující před čelní kolizí, automatické volání bezpečnostním složkám v případě potřeby nebo parkovací asistent s 360stupňovým pohledem kamery. Třešničkou na dortu je audio Lexicon a head up displej.

Mohlo by vás zajímat:  Značka Aprilia představuje první urban adventure skútr. V městském provozu má být nezastavitelný

Pod kapotou najdeme dva šestiválce GDI, slabší třílitr má 270 koní, silnější s objemem 3.3 litru má 294 koní, v kombinaci s pohonem předních kol a automatickou převodovkou. Základní cena byla stanovena na 39 900 000 wonů (cca 825 000 korun), cílem Hyundaie je prodat 2000 kusů měsíčně.

Zdroj: Hyundai