Proč je jihokorejská automobilka Hyundai tak úspěšná? Protože vsadila na novou cenovou politiku. Výhodné ceny, řada benefitů a nové modely aut zákonitě přilákaly zákazníky, kteří hledají nejlepší poměr cena/výkon. Získat k novému vozu prémii v podobě sady zimních kol zdarma, výhodného pojištění nebo splátky bez navýšení jsou opravdu velmi zajímavé.
Hyundai vyrábí automobily pro každého zákazníka
Svůj vůz v nabídce automobilky Hyundai si najde rodina i jednotlivec, který potřebuje menší auto do městského provozu. Hyundai prodává své vozy po celém světě včetně České republiky, k jejím největším odběratelům patří hlavně USA a Čína. Od roku 2008 vyrábí automobilka také své vozy v továrně v Nošovicích, přičemž letos z jeho linek sjel třímiliontý vůz.
Úspěch na domácím i zahraničním trhu
Co se procentního růstu zisku automobilky týká, je letos největší za sedm let. Přispěla k tomu také slabší domácí měna a nové modely vozů. Nejvíce se automobilce dařilo na domácím trhu a pak se Spojených státech amerických. V Číně takové prodeje nebyly, a to z důvodu zpomalující se čínské ekonomiky i obchodní války s USA. Hyundai byla dokonce nucena zde pozastavit výrobu ve své nejstarší továrně.
Nové modely jako lákadla pro zákazníky
Za růstem zisku je třeba hledat nové modely, kterými Hyundai obohatila automobilový trh. Mezi ně patří hlavně SUV Palisade a sedan Sonata, které zaznamenaly velký úspěch mezi zákazníky. S modelem Palisade, jenž je uváděn jako vůz pro modelový rok 2020, chce jihokorejská automobilka uspět také v USA. Bohužel s evropským trhem se v případě tohoto SUV nepočítá, což je možná škoda. Jistě by se v něm řada Evropanů také svezla, i když primárně je tento vůz určený pro Američany, kteří milují olbřímí vozy, jež pojmout jejich početnou rodinu a převezou ji z jednoho konce USA na druhý.
Hyundai představila své nové velké SUV v rámci autosalonu v Los Angeles. Co se týká velikosti, hravě překonává doposud velmi atraktivní model Hyundai Santa Fe. Palisade bude přestavovat rodinné SUV především díky velkolepě pojatému prostornému interiéru. Ostatně sama délka vozu téměř pět metrů o ledasčem vypovídá. Je vidět, že se automobilka Hyundai snaží ze sebe sloupnout nálepku výrobce levných vozů pro lidové masy.
Asi to lze pochopit, protože na dražších modelech se více vydělává.
Zase ta stávka
Někteří analytici poukazují na současnou ne příliš dobrou situaci v automobilce Hyundai v Jižní Koreji, kde odbory už delší dobu hrozí stávkou kvůli nevyhovujícím mzdám. To nikdy nevěští nic dobrého, protože stávka může mimo jiné také ohrozit dodávky některých modelů automobilů, a to jak na domácí trh, tak i do zahraničí. Je tak velmi pravděpodobné, že zisk Hyundai může oslabit.