HYUNDAI TUCSON 2.0 CRDi Mild Hybrid 4×4 Style – modernizovaný a s mild hybridní technologií

Hyundai Tucson, v redakci známý to zástupce této korejské značky, prošel v polovině minulého roku klasickým faceliftem. K faceliftu se navíc celkem nedávno přidalo také mild hybridní provedení. Faceliftovaný Tucson, s mild hybridním pohonným systémem, dvoulitrovým dieselovým motorem, automatickou převodovkou, pohonem všech kol a nejvyšší výbavou STYLE, se stal naším redakčním vozem minulého týdne.

Omlazovací kůra 

Aktuální facelift Tucsonu patří do kategorie spíše decentních a celkem povedených. Již před faceliftem mě Tucson bavil pro svůj dynamický střih a pro jistou robustnost převážně pak v rámci zadní partie. Korektur doznala jak přední, tak zadní část vozu. Maska chladiče dostala výraznější boční lemování, nárazník lehce pozměnil své členění, stejně tak jako přední lampy. Zadní partie pak disponuje nově tvarovanými lampami a lehkou změnu zaznamenaly i páté dveře. Modernizace Tucsonu se tedy automobilce povedla, testovaný exemplář navíc disponoval slušivou modrou příplatkovou barvou „Champion Blue“ nebo osmnáctipalcovými koly z lehkých slitin.

Stále prostorný interiér

Omlazení se samozřejmě nikterak negativně nepodepsalo na prostornosti interiéru, kterou vůz již dříve disponoval. Lehkých retuší však doznala palubní deska. Z té nově „trčí“ osmipalcový dotykový displej infotainmentu (osmipalcový až s výbavou STYLE). Technika zde pokročila a nový displej má o něco lepší grafiku a rychlejší odezvu na vaše příkazy. Ovládat ho lze i z multifunkčního volantu, jehož ovladače jsou u značky Hyundai tradičně spojeny s příjemným chodem. Slabší stránkou volantu je pak pro mě jeho vzhled, disponuje celkem plochým středem, který v porovnání například s modelem Santa Fe, působí lehce lacinějším dojmem. Vzhled palubní desky je pak celkem neutrální, její zpracování je však kvalitní. Středový panel je vybaven voličem automatické převodovky, ke které jsou ve stejném rámečku přiřazeny ovladače pro volbu jízdního režimu, deaktivace systému start x stop, aktivace asistentu pro jízdu z kopce, nebo ovladač zobrazení kamer, příjemný a kompaktní detail.

Mohlo by vás zajímat:  TEST GAZ 24 Volha

Přední sedadla jsou bohatě dimenzována, dále vyhřívána a větrána. Zadní pozice nenabídnou posuvnou lavici, ale umožní sklopit opěradlo více do zavazadlového prostoru. Ten je díky přítomnosti baterie mild-hybridního ústrojí zmenšen o cca 54l na 459l.

Interiér Hyundaie Tucson, ani po modernizaci, neztratil nic ze svých původních kvalit. Stále je tedy funkční, prostorný a kvalitně zpracovaný.

Tucson Mild Hybridem

Tucson v rámci modernizace obměnil také pohonné jednotky. Vrcholem vznětových motorizaci je pak dvoulitrové CRDi o výkonu 136 kW. Tato motorizace se nově nabízí také v mild hybridní verzi, kterou disponoval náš testovány vůz. Mild hybrid s touto motorizací se dále pojí buď s šestistupňovým manuálem, nebo s osmistupňovým automatem.

O co se tedy v reálu vlastně jedná? Vozidlo je oproti klasickému naftovému dvoulitru navíc vybaveno baterií o kapacitě 0,44 kWh, do které se ukládá elektrická energie vzniklá rekuperací energie kinetické. Vozidlo je dále vybaveno startér-generátorem, který umí tuto elektrickou energii zpětně využít. Co do jízdního výrazu se mild hybrid nikterak výrazně neprojevuje. Vůz se jednoduše chová jako klasický diesel s automatickou převodovkou. Změna však nastává v samotném chování systému start x stop. Vůz umí, díky naakumulované elektrické energii, vypínat motor daleko dříve, konkrétně tedy při lehké aktivaci brzdy a při poklesu rychlosti pod 30km/h. O poznání rychlejším se stává opětovné naskočení motoru. Zde tedy přichází první „výhoda“ mild hybridního provedení a tou by měla být jistá úspora paliva (cca o 7%), následně tedy snížení emisí CO2. Já jsem se však s vozem v rámci týdenního testu se spotřebou pohyboval okolo 7,7 litrů. Další výhodou je pak lehká výkonová výpomoc vznětovému motoru právě elektrickou energií. Děje se tak při akceleraci, a to silou o výkonu až 12 kW.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Hyundai i20 Coupe

Mild hybrid je tedy, jak už samotný název napovídá, jakýmsi stupněm před klasickým hybridem. Mild hybrid není však schopen například čistě elektrické jízdy, umí ale energii rekuperovat a přeměnit ji na elektrickou energii k dalšímu využití.

Celkové hodnocení

Osobně je pro mě rozhodování o verdiktu celkem složité, zpětné využití jinak ztracené energie je jistě dobrou cestou, je však otázkou, jak je vám tato technologie nabízena.

Jedna z věcí, kterou si na Tucsonu cením, je jeho zajímavá pořizovací cena, vůz je aktuálně nabízen v základním provedení již od 549 990 Kč včetně DPH.

Mild hybridní verze se však pojí pouze s naftovým dvoulitrem, který ale dostanete, pouze s výbavou STYLE. Za tu si připlatíte 110 000 Kč včetně DPH. Dále si však musíte připlatit i za samotnou naftovou motorizaci nemalých 205 00 Kč včetně DPH, a to v případě testované automatické převodovky. A dalších 30 000 Kč vás bude stát mild hybridní systém.

Tedy, pořizovací cena testovaného vozu byla s příplatkovým paketem Premium a příplatkovou barvou 982 890 Kč včetně DPH.

Hyundai Tucson jako takový v rámci modernizace nepřišel o žádnou ze svých pozitivních vlastností, stále disponuje prostorným a dobře zpracovaným interiérem, robustním a dynamickým exteriérem a potentními jízdními vlastnostmi.

Co se týče mild hybridního systému, zde mně bohužel vadí cenová politika automobilky, kdy je motorizace, která spolupracuje s touto technologií navázána na stupeň výbavy, který pořizovací cenu celkem prodražuje.

Tucson je tedy jistě dobrou volbou, mild hybridní systém pohonu bych však velmi zvažoval.

 

Komentáře