Hyundai ukázal novou Elantru

Ačkoliv v Česku sedan se jménem Elantra (v Koreji Avante) již nějakou dobu nekoupíte, celosvětově se jedná o nejpopulárnější jihokorejský vůz. Od představní první generace v roce 1990 si totiž majitele našlo už neuvěřitelných 10 milionů těchto aut. A úspěch má i zatím poslední pokračování – přestože se představilo teprve předevčírem, už nyní Hyundai registruje na 5000 předobjednávek.

Nutno poznamenat, že nová Elantra nebo Avante, vyberte si, je jedním z nejhezčích současných modelů jihokorejského výrobce. Ačkoliv se linie střechy mezigeneračně ještě o 5 mm zvedla (celkově 1440 mm), profil připomíná čtyřdveřové kupé (koeficient odporu vzduchu je ukázkových cx = 0,27). Přední části dominuje hexagonální maska chladiče, na níž navazují světla s LED diodami denního svícení, tvarem ne nepodobné Jaguaru. Zadní reflektory jsou pro změnu podobné těm u současné generace, bystré oko ale odhalí o něco užší tvar. Řeč už byla o lehce vyšší stavbě karosérie, která je zároveň o 25 mm širší (1800 mm) a 20 mm delší (4570 mm), rozvor o délce 2700 mm zůstal zachován.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia bude sjíždět z výrobní linky GAZ v Nižním Novgorodu

Palubní deska je spíše než současné produkci Hyundaie podobná nejnovějším modelů sesterské Kie. Ve vrchní části středové konzole „sídlí“ osmipalcová obrazovka multimediálního systému, která bude podobně jako audio JBL s osmi reproduktory součástí některé z vyšších výbavových linií. Displej je o 6,9 stupně natočen k řidiči. Celý interiér by měl být, v porovnání s předchůdcem, vyroben kvalitněji a z hodnotnějších materiálů. Díky přepracovanému nastavení podvozku bude jízda komfortnější a pro řidiče, i díky citlivějšímu řízení, příjemnější.

Avante bude ve své domovině v nabídce se třemi motory – benzín spaluje šestnáctistovka GDi o výkonu 132 koní s točivým momentem 161 Nm a dvoulitr MPi o výkonu 149 koní s točivým momentem 180 Nm, naftu potom šestnáctistovka VGT o výkonu 136 koní s točivým momentem 300 Nm. Zážehové jednotky jsou dostupné se šestistupňovým manuálem či automatem, diesel má místa klasického automatu sedmistupňovou dvouspojku. Alternativu představuje šestnáctistovka na LPG o výkonu 120 koní.

Mohlo by vás zajímat:  Odtajněno! Nová Škodovka se jmenuje Kamiq. Stejně, jako vůz v Číně

Zdroj: Hyundai