Hyundai ukázal novou Elantru

Ačkoliv v Česku sedan se jménem Elantra (v Koreji Avante) již nějakou dobu nekoupíte, celosvětově se jedná o nejpopulárnější jihokorejský vůz. Od představní první generace v roce 1990 si totiž majitele našlo už neuvěřitelných 10 milionů těchto aut. A úspěch má i zatím poslední pokračování – přestože se představilo teprve předevčírem, už nyní Hyundai registruje na 5000 předobjednávek.

Nutno poznamenat, že nová Elantra nebo Avante, vyberte si, je jedním z nejhezčích současných modelů jihokorejského výrobce. Ačkoliv se linie střechy mezigeneračně ještě o 5 mm zvedla (celkově 1440 mm), profil připomíná čtyřdveřové kupé (koeficient odporu vzduchu je ukázkových cx = 0,27). Přední části dominuje hexagonální maska chladiče, na níž navazují světla s LED diodami denního svícení, tvarem ne nepodobné Jaguaru. Zadní reflektory jsou pro změnu podobné těm u současné generace, bystré oko ale odhalí o něco užší tvar. Řeč už byla o lehce vyšší stavbě karosérie, která je zároveň o 25 mm širší (1800 mm) a 20 mm delší (4570 mm), rozvor o délce 2700 mm zůstal zachován.

Mohlo by vás zajímat:  Řada společnosti Honda pro rok 2021 se rozrůstá o model Africa Twin a modely CB650R a CBR650R

Palubní deska je spíše než současné produkci Hyundaie podobná nejnovějším modelů sesterské Kie. Ve vrchní části středové konzole „sídlí“ osmipalcová obrazovka multimediálního systému, která bude podobně jako audio JBL s osmi reproduktory součástí některé z vyšších výbavových linií. Displej je o 6,9 stupně natočen k řidiči. Celý interiér by měl být, v porovnání s předchůdcem, vyroben kvalitněji a z hodnotnějších materiálů. Díky přepracovanému nastavení podvozku bude jízda komfortnější a pro řidiče, i díky citlivějšímu řízení, příjemnější.

Avante bude ve své domovině v nabídce se třemi motory – benzín spaluje šestnáctistovka GDi o výkonu 132 koní s točivým momentem 161 Nm a dvoulitr MPi o výkonu 149 koní s točivým momentem 180 Nm, naftu potom šestnáctistovka VGT o výkonu 136 koní s točivým momentem 300 Nm. Zážehové jednotky jsou dostupné se šestistupňovým manuálem či automatem, diesel má místa klasického automatu sedmistupňovou dvouspojku. Alternativu představuje šestnáctistovka na LPG o výkonu 120 koní.

Zdroj: Hyundai