Infiniti představuje Q30

Infiniti Q30 patří k nejočekávanějším novinkám letošního frankfurtského autosalonu snad už jen proto, že sama automobilka jej definuje jako zakladatele nového segmentu prémiových aktivních kompaktů. Mnohem více ale nakonec řekne fakt, že platforma i motory jsou stejné jako u Mercedesu třídy A.

Je to zvýšený hatchback, ale není to crossover. To je hrubý popis myšlenky, stojící za Q30. Že se pod kabátkem skrývá platforma MRA, tedy vlastně kompaktní trojcípá hvězda, na první pohled asi hádat nebudete. Infiniti se zaměřilo na svůj klasický design plný kudrlinek, oblin a nepravidelných linií. Zajímavý je například „vykrojený“ zadní sloupek nebo jakési pomyslné prodloužení zadního okna. Japonci nabídnou celkem tři výbavové linie – o základní SE zatím tisková zpráva mlčí, prostřední Premium s výškou 1495 mm, LEDkovými mlhovkami, 18palcovými koly a vyhřívanými zrcátky v barvě karosérie tak aktuálně doplňuje o 20 mm nižší verze Sport s výrazněji tvarovanými nárazníky, nástavci prahů, 19palcovými koly, černou maskou chladiče a dvojitou koncovkou výfuku.

Mohlo by vás zajímat:  Volkswagen oživuje označení GSR

Interiér sice několik společných tlačítek s Mercedesm nabídne, jinak je ale svébytný, v některých prvcích snad až moc. Středová konzole je mírně natočená k řidiči, zatímco displej multimediálního systému InTouch zůstává téměř v pravém úhlu. Pochvalu si zaslouží analogové a na první pohled dobře čitelné budíky, mezi nimiž se skví displej palubního počítače. Jako vzhledově povedený se dá hodnotit také volant a hlavice řadící páky. Vůbec poprvé se v nabídce Infiniti objeví sportovní sedadla s integrovanou hlavovou opěrkou a elektrickým nastavováním v osmi směrech. 4425 mm dlouhý hatchback s rozvorem náprav o délce 2700 mm pojme vedle pětice cestujících také 368 litrů nákladu, zadní pasažéři pak mají pro kolena k dobru 538 mm.

Mohlo by vás zajímat:  Audi S1 Quattro Sportback odchyceno v provozu!

Jak bylo již zmíněno v úvodu, technicky je Q30 velmi blízkým příbuzným Mercedesu třídy A, což se asi nejvýrazněji projevuje na motorové paletě. Základem bude zážehová šestnáctistovka o výkonu 122 koní při 5000 ot./min s točivým momentem 200 Nm mezi 1250 – 4000 ot./min, respektive o výkonu 156 koní při 5300 ot./min s točivým momentem 250 Nm mezi 1250 – 4000 ot./min. Nad ním stojí dvoulitr o výkonu 211 koní při 5500 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1200 – 4000 ot./min. Naftovou paletu zatím tvoří patnáctistovka o výkonu 109 koní při 4000 ot./min s točivým momentem 260 Nm mezi 1750 – 2500 ot./min a 2.2litrový čtyřválec o výkonu 170 koní mezi 3400 – 4000 ot./min s točivým momentem 350 Nm mezi 1400 – 3400 ot./min. Z převodovek bude dostupný šestistupňový manuál nebo sedmistupňový dvouspojkový automat.

Mohlo by vás zajímat:  Dacia Logan se převlékla do Renaulťáckého kabátku

Nabídka bezpečnostních asistentů bude obsahovat parkovací asistent s detekcí pohybujících se objektů a panoramatickým kamerovým systémem, hlídání mrtvého úhlu, přednárazový systém, nouzové brzdění, automatická dálková světla nebo adaptivní tempomat. Prodej se rozběhne ještě koncem tohoto roku, první dodávky se dají očekávat v lednu toho příštího.

Zdroj: Infiniti