O elektromobilitě se může mluvit nejenom kladně, ale také značně nelichotivě. Odpůrci hledají různé argumenty, proč je podle nich auto čistě na elektřinu špatné. Jednou z věcí, která často zaznívá, je nedostatečná infrastruktura. Tedy v podstatě místa, kde se dá elektromobil nabít. Reálně je ale infrastruktura pro elektromobily podstatně lepší než infrastruktura pro majitele spalovacích aut.
Od počátku moderní elektromobility
Za úplně prvním elektromobilem musíme hodně do minulosti, až do roku 1835. Auto sestavené Sibrandem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem ale ponechme stranou. Nás zajímá počátek moderní elektromobility. Na jejím začátku se mluvilo o nedostatečné infrastruktuře, což nebyla úplně pravda. Realita byla taková, že už u prvního moderního elektrického auta byla lepší, než budou mít kdy vozy se spalovacím motorem.
Benzinka versus zásuvka
Kdo potřebuje doplnit palivo do vozu se spalovacím motorem, musí k benzinové stanici. A je jedno, jestli má auto na benzín, nebo na naftu. Doplnit palivo kdekoliv jinde je v podstatě nemožné. U elektromobilu je tomu jinak. Tomu jako zdroj energie stačí v podstatě jakákoliv zásuvka. I ta běžná, domácí.
Elektřinu má doma každý
Zatímco palivo můžeme čerpat jenom na místech k tomu určených, elektřinu má doma každý. Můžeme tak hovořit o tom, že infrastruktura je pro elektromobily od začátku lepší než pro vozy se spalovacím motorem. K nabití může stačit i obyčejná zásuvka a každý den ráno může být elektrické auto připraveno na vyjetí s plnou baterií. Pro toho, kdo má elektromobil pouze na pojezdy, ke kterým velikost akumulátoru dostačuje, nemusí jezdit kamkoliv jinam, protože mu postačí zaparkovat u domu a natáhnout kabel. Pravdou samozřejmě je, že na delších trasách už jsou potřeba rychlonabíjecí stanice, ale jenom těžko si někdo koupí elektrický vůz, pokud musí denně najet stovky kilometrů v dálničním tempu.
Zdroj: https://www.motoringelectric.com/charging/charge-electric-car-domestic-plug-socket/