Chytře stočený tachometr nedokáže odhalit nikdo. Současné kontrolní metody jsou na vychytralost podvodníků krátké

Close Up Car Dashboard Tachometer Blackground

Každý, kdo kupuje ojetinu, se bojí, zda nebude mít stočený tachometr. Sice existují postupy a metody, jak se to dá odhalit, ale reálně to až tak jednoduché není. Stačí jenom, aby majitel konkrétního vozu stáčel tachometr opravdu chytře. Potom na jeho machinace s počítadlem najetých kilometrů nepřijde vůbec nikdo.

Čtyři roky volnosti

Poprvé jde auto na technickou kontrolu po 4 letech od registrace vozidla. Dá se říct, že během těchto čtyř let nikdo v podstatě nemá šanci zjistit, jak se s vozem jezdilo a kolik se s ním reálně najelo. Pokud nepoctivý majitel před návštěvou STK upraví stav tachometru, bude první zaevidovaný údaj právě tento. Nikdo nepřijde na to, že realita může být zcela jiná a s vozem se najelo podstatně více.

Mohlo by vás zajímat:  Existují dvě možnosti, kam nasadit horší pár pneumatik. Ani jedna ale není správná

Většinu servisu doma

I když se říká, že s moderními auty je třeba vždy navštívit servis, není tomu tak. Běžné úkony dokáže zvládnout i zručnější majitel auta. Máme na mysli hlavně základní věci, jako je výměna oleje, filtrů, destiček či dalších prvků, které souvisí s provozem. Jelikož při takových servisech není nikde nic evidováno, je nezjistitelné, kolik mělo auto v době výměny reálně najeto.

Zdroj obrázku: Freepik

Vždy před kontrolou

Problémem v celém procesu stáčení mohou být jak pravidelné kontroly v autorizovaných servisech (garanční prohlídky), tak pravidelná návštěva STK. To první ale není povinné a je na každém, zda bude záruční podmínky automobilky dodržovat, nebo je. To druhé, tedy návštěva STK, ale povinná je. Tady nepoctivci stačí jediné – jednou za dva roky stočí tachometr tak, aby zaevidovaný nájezd odpovídal průměrnému provozu. A opět je zaevidován údaj, který nic špatného nenaznačuje.

Mohlo by vás zajímat:  Novinky v zákonech myslí hlavně na cyklisty. Ne všechny motoristy potěší

Každé auto je jiné

Důležité je připomenout, že některá auta mohou vypadat stejně po nájezdu 20 km a jiná po nájezdu 200 km. Zjistit pouhým okem, kolik se s autem mohlo reálně najet, je také hodně těžké. Vše se odvíjí od péče, kvality zpracování a dalších věcí.

Zdroj: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/132122-how-detect-odometer-fraud.html
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora