Každý, kdo kupuje ojetinu, se bojí, zda nebude mít stočený tachometr. Sice existují postupy a metody, jak se to dá odhalit, ale reálně to až tak jednoduché není. Stačí jenom, aby majitel konkrétního vozu stáčel tachometr opravdu chytře. Potom na jeho machinace s počítadlem najetých kilometrů nepřijde vůbec nikdo.
Čtyři roky volnosti
Poprvé jde auto na technickou kontrolu po 4 letech od registrace vozidla. Dá se říct, že během těchto čtyř let nikdo v podstatě nemá šanci zjistit, jak se s vozem jezdilo a kolik se s ním reálně najelo. Pokud nepoctivý majitel před návštěvou STK upraví stav tachometru, bude první zaevidovaný údaj právě tento. Nikdo nepřijde na to, že realita může být zcela jiná a s vozem se najelo podstatně více.
Většinu servisu doma
I když se říká, že s moderními auty je třeba vždy navštívit servis, není tomu tak. Běžné úkony dokáže zvládnout i zručnější majitel auta. Máme na mysli hlavně základní věci, jako je výměna oleje, filtrů, destiček či dalších prvků, které souvisí s provozem. Jelikož při takových servisech není nikde nic evidováno, je nezjistitelné, kolik mělo auto v době výměny reálně najeto.
Vždy před kontrolou
Problémem v celém procesu stáčení mohou být jak pravidelné kontroly v autorizovaných servisech (garanční prohlídky), tak pravidelná návštěva STK. To první ale není povinné a je na každém, zda bude záruční podmínky automobilky dodržovat, nebo je. To druhé, tedy návštěva STK, ale povinná je. Tady nepoctivci stačí jediné – jednou za dva roky stočí tachometr tak, aby zaevidovaný nájezd odpovídal průměrnému provozu. A opět je zaevidován údaj, který nic špatného nenaznačuje.
Každé auto je jiné
Důležité je připomenout, že některá auta mohou vypadat stejně po nájezdu 20 km a jiná po nájezdu 200 km. Zjistit pouhým okem, kolik se s autem mohlo reálně najet, je také hodně těžké. Vše se odvíjí od péče, kvality zpracování a dalších věcí.
Zdroj: https://www.team-bhp.com/forum/technical-stuff/132122-how-detect-odometer-fraud.html