Jaké je Volvo XC90?

Dvanáct let produkce a úspěšného prodeje až do úplného konce je úctyhodný výsledek, kterého nedosáhne jen tak někdo. O to hůře se pak na takový úspěch navazuje, nicméně druhá generace Volva XC90 má pro to ty nejlepší předpoklady.

Aniž bych chtěl nějak komukoliv stranit, většina automobilek by se u Volva měla učit, jak vypadá majestátní a přitom velmi elegantní karosérie. Z XC90 srší jakýsi přirozený respekt a nepochybuji, že na silnici bude skutečnou ozdobou. Počínaje hlavními světlomety s tzv. Thorovým kladivem, tedy LED diodami ve tvaru písmene T, přes chromovanou a skutečně rozměrnou masku chladiče až k zadním velice zajímavě tvarovaným vertikálním světlometům. Nová XC90 je prostě podobně jako její předchůdce auto s charakterem. Z dojmů, které jsem na stánku Volvo, ten byl mimochodem podobně jako XC90 laděn na skutečně luxusní notu, získal, bych rozhodně volil některou ze světlejších barev.

Mohlo by vás zajímat:  Kia se v Soulu prezentovala hned třemi novými SUV. Co předvedla?

Po usednutí za volant se více než v autě budete cítit jako v luxusní obývacím pokoji. Potom, co se rozvalíte v luxusních kožených křeslech se před vámi rozprostřou prakticky pouze dva displeje – jeden zastupuje budíky, druhý multimediální systém, skrze který se ovládají takřka veškeré funkce auta a velmi rychle reaguje na vaše povely. Neméně zajímavým detailem je volič osmistupňové automatické převodovky s pravým křišťálem Orrefors. Přiznám se, že mít vůbec poprvé v ruce křišťál a ještě v autě byl skutečně nevšední zážitek. Kromě křišťálu byla na výrobu interiéru použita i hromada dalších ušlechtilých materiálů jako dřevo, již zmíněná kůže, hliník nebo chrom. Ruku v ruce s kvalitními materiály jde i naprosto neobyčejný vzhled kabiny. Luxus nekončí ani po přesednutí na druhou řadu sedadel, která je opět čalouněná kůží a podobně jako vpředu připomíná nejvíc luxusní obývací pokoj. Pasažéři mají také k dispozici vlastní výdechy ventilace. To třetí řada je vyloženě nouzová a více vzrostlé jedince bych na ní asi nenutil jezdit trasy delší než městské. Pozitivem je, že i při všech třech řadách zůstane v zavazadlovém prostoru hodně místa. Na stěhování to sice není, ale pár tašek v něm převezete.

Mohlo by vás zajímat:  CUPRA UrbanRebel Concept: Jak vznikala jedna z hvězd IAA

Pokud mám být upřímný, dost možná jsem za svůj život neseděl v ničem luxusnějším, než bylo Volvo XC90. Zkusil jsem BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S (ten má mimochodem vynikající sedadla) i Audi A8, ale XC90 je prostě překonává. Možná to není luxusem samotným, ale jeho kombinací se stylem a nádherně vypadajícím středovou konzolí. Objednávky přijímají prodejci Volva už teď, základní cena za model D4 AWD byla stanovena na 1 329 000 korun.

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků