Jaké je Volvo XC90?

Dvanáct let produkce a úspěšného prodeje až do úplného konce je úctyhodný výsledek, kterého nedosáhne jen tak někdo. O to hůře se pak na takový úspěch navazuje, nicméně druhá generace Volva XC90 má pro to ty nejlepší předpoklady.

Aniž bych chtěl nějak komukoliv stranit, většina automobilek by se u Volva měla učit, jak vypadá majestátní a přitom velmi elegantní karosérie. Z XC90 srší jakýsi přirozený respekt a nepochybuji, že na silnici bude skutečnou ozdobou. Počínaje hlavními světlomety s tzv. Thorovým kladivem, tedy LED diodami ve tvaru písmene T, přes chromovanou a skutečně rozměrnou masku chladiče až k zadním velice zajímavě tvarovaným vertikálním světlometům. Nová XC90 je prostě podobně jako její předchůdce auto s charakterem. Z dojmů, které jsem na stánku Volvo, ten byl mimochodem podobně jako XC90 laděn na skutečně luxusní notu, získal, bych rozhodně volil některou ze světlejších barev.

Po usednutí za volant se více než v autě budete cítit jako v luxusní obývacím pokoji. Potom, co se rozvalíte v luxusních kožených křeslech se před vámi rozprostřou prakticky pouze dva displeje – jeden zastupuje budíky, druhý multimediální systém, skrze který se ovládají takřka veškeré funkce auta a velmi rychle reaguje na vaše povely. Neméně zajímavým detailem je volič osmistupňové automatické převodovky s pravým křišťálem Orrefors. Přiznám se, že mít vůbec poprvé v ruce křišťál a ještě v autě byl skutečně nevšední zážitek. Kromě křišťálu byla na výrobu interiéru použita i hromada dalších ušlechtilých materiálů jako dřevo, již zmíněná kůže, hliník nebo chrom. Ruku v ruce s kvalitními materiály jde i naprosto neobyčejný vzhled kabiny. Luxus nekončí ani po přesednutí na druhou řadu sedadel, která je opět čalouněná kůží a podobně jako vpředu připomíná nejvíc luxusní obývací pokoj. Pasažéři mají také k dispozici vlastní výdechy ventilace. To třetí řada je vyloženě nouzová a více vzrostlé jedince bych na ní asi nenutil jezdit trasy delší než městské. Pozitivem je, že i při všech třech řadách zůstane v zavazadlovém prostoru hodně místa. Na stěhování to sice není, ale pár tašek v něm převezete.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Octavia Combi se u nás poprvé představí v Brně

Pokud mám být upřímný, dost možná jsem za svůj život neseděl v ničem luxusnějším, než bylo Volvo XC90. Zkusil jsem BMW řady 7, Mercedes-Benz třídy S (ten má mimochodem vynikající sedadla) i Audi A8, ale XC90 je prostě překonává. Možná to není luxusem samotným, ale jeho kombinací se stylem a nádherně vypadajícím středovou konzolí. Objednávky přijímají prodejci Volva už teď, základní cena za model D4 AWD byla stanovena na 1 329 000 korun.

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků