Očekávané jaro je tady. Když se podíváme na denní teploty, málokdy klesnou k bodu mrazu. V tu chvíli získají řidiči více jistoty, jelikož téměř nehrozí, že by na silnicích mohla být během dne námraza. Zároveň se však objevují jiné problémy, které hrozí především v noci. Jaké?
Přebíhající zvěř
Je mnoho úseků silnic, které nejsou nijak výrazně zabezpečené. Mnohdy se tyto silnice táhnou skrz les, kde se po setmění začíná objevovat velké riziko. Souvisí s přebíhající zvěří, která může právě na jaře měnit svá teritoria a lokace. Řidič neznalý tohoto faktu může být při jízdě nemile překvapen setkáním se zvěří, především se srnou. Základem jízdy je připravenost na možný výskyt zvěře kombinovaná s tím, že se dá noha z plynu a upraví se rychlost jízdy.
Klesající teploty
Zmínili jsme, že přes den skoro nehrozí, že by teplota klesala k nule nebo pod ni. Jak je tomu v noci? Může to být přesně naopak. Zvláště při jasné noční obloze je riziko, že teploty klesnou pod nulu. Pokud je na silnicích vlhkost, nebo dokonce voda, může to znamenat celou řadu problémů. Objeví se místa, kde to klouže. Základem bezpečné jízdy je během nočních jarních cest zpomalení a také sledování teploměru, zda hrozí, nebo nehrozí místní ledovka. Pokud jsou teploty dostatečně nad nulou, je velká pravděpodobnost, že vozovka bude nanejvýš mokrá.
Mlhy
Mnoho řidičů má zafixováno, že mlhy jsou problémem hlavně podzimního období. V tomto období je tak nějak očekávají. Někteří proto mohou být překvapeni, že se mohou objevit i na jaře. Zvláště brzy ráno může viditelnost v některých úsecích klesnout skoro až k nule. Základem je nepanikařit, zpomalit a snažit se úsekem bezpečně projet. Samozřejmostí je nutnost vidět a být viděn. Vhodné je také myslet dopředu. Během cesty stačí pár pohledů na okolní pole. Pokud se na něm mlha vyskytuje, je velmi pravděpodobné, že se někde může objevit také přímo na vozovce.
Zdroj: https://www.amfam.com/resources/articles/on-the-road/safety-tips-for-spring-driving